۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲

محیط بان خوش ذوق ایلامی ۱۳ هزار عکس از حیات وحش تهیه کرد

محیط بان خوش ذوق ایلامی ۱۳ هزار عکس از حیات وحش تهیه کرد

ایلام- یکی از محیط بانان خوش ذوق شهرستان ملکشاهی در ایلام کلکسیونی از تصاویر نادر حیات وحش در زیستگاه‌های منحصر به فرد ملکشاهی به ویژه در کوهستان کبیر کوه گردآوری کرده است.

مهدی مامی محیط بانان ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تاکنون  حدود ۱۳ هزار عکس از ۲۴۰ گونه جانوری تهیه کرده ام که شامل گونه های خرس قهوه ای، انواع خزندگان و همچنین چند گونه پرنده نیز برای اولین بار در سطح استان توانستم تصویربرداری کنم.

وی ادامه داد: شاخص ترین آنها انواع پرندگان شکاری، انواع پستانداران مانند خرس، گربه وحشی، کفتار بودند، من انتظار دارم که مناطق حفاظت شده توسعه بیشتری پیدا کنند و همچنین دوربین تصویربرداری پیشرفته تری در اختیار من گذاشته شود تا بتوانم کارهای حرفه ای تری را ارائه دهم.

غلامرضا ابدالی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: محیط بانی شغلی که با عشق و علاقه همراه است و اگر توام با عشق و علاقه نباشد بسیار کار سختی است.

وی افزود: قطعا ما موظف هستیم که از یگان حفاظت و پرسنل محیط بان خدوم حمایت کنیم و یکی از محورها و اصلی ترین شاخص های کار ما مستند سازی حیاط وحش است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش سطح مناطق استان هم اکنون ۷.۱ درصد مناطق استان حفاظت شده هستند که در این جهت برنامه های داریم که این عدد را به ۱۰ درصد برسانیم.

کد خبر 4450414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha