۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۵۶

در پی نشست بررسی مسائل زیست‌محیطی مطرح شد؛

تعهدات معدن تاش در قبال محیط‌زیست شاهرود انجام نشده است

تعهدات معدن تاش در قبال محیط‌زیست شاهرود انجام نشده است

سمنان - عدم انجام تعهدات زیست‌محیطی از سوی معدن بوکسیت تاش در شمال شاهرود باعث شد تا جلسه بررسی مسائل زیست‌محیطی این معدن در فرمانداری این شهرستان بی‌نتیجه بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از بازدید مسئولان استان سمنان و همچنین ارائه گزارش از رسمی‌ترین مرجع پیگیری مسائل زیست‌محیطی یعنی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره تخریب محیط‌زیست و پاک‌تراشی کوه توسط شرکت آلومینای جاجرم، نشست بررسی انجام تعهدات زیست‌محیطی این شرکت در فرمانداری شاهرود بی‌نتیجه ماند.

دلیل این بی‌نتیجه ماندن جلسه اما عدم تعهد معدن بوکسیت تاش به مسائلی عنوان‌شده که در صورت‌جلسه دو ماه گذشته از سوی مسئولان شهرستانی و استانی بر آن‌ها تأکید شده بود. مواردی که شامل پاک‌سازی و باطله برداری از مسیر عبور آب، رفع پنج نقطه حادثه‌خیز، تلاش برای عدم دپو نخاله‌ها و ... می‌شود.

نشستی بی نتیجه

یک منبع آگاه در فرمانداری شاهرود اما به خبرنگار مهر گفت: در این نشست از سوی فرماندار شاهرود اذعان شد که معدن بوکسیت تاش به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نبوده است.

این منبع آگاه بیان کرد: معدن باوجود صورت‌جلسه دو ماه پیش این امر را صورت نداده و این در حقیقت بی‌توجهی به‌صورت جلسه دو ماه پیش است که با حضور مسئولان شهرستانی و استانی به امضا رسیده است.

وی افزود: در نشست بررسی مسائل شاهوار اما مهدی بندر آبادی معاون اداره کل سرمایه‌گذاری استانداری سمنان ضمن اشاره به مخاطرات زیست محیطی، نگرانی مسئولان و مردم استان سمنان را درباره فعالیت‌های معدن بوکسیت به مسئولان این معدن منتقل کرده است.

ضرورت تعطیلی معدن

این منبع آگاه می‌گوید: این نشست اما قرار بود به محفلی برای بررسی نشان دادن حسن نیت معدن بوکسیت شاهوار بدل شود که این امر نه‌تنها رخ نداد بلکه به اذعان مسئولان به دلیل بی‌توجهی معدن، در حقیقت جلسه بی‌نتیجه به اتمام رسید و تصمیم‌گیری‌های نهایی درباره انجام تعهدات معدن بوکسیت به بررسی‌های بیشتر میدانی موکول شد.

گفتنی است براساس بند ۱۴ مصوبه نشست مهرماه قرار بوده است چنانچه شرکت بهره بردار هر یک از مصوبات را انجام نداده باشد، فعالیت این شرکت تعطیل شود همچنین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز مضر بودن این معدن را به اثبات رسانید.

قله شاهوار بیش از پنج سال است که توسط معدن بوکسیت تاش پاک تراشی می‌شود و هر روز به میزان تخریب محیط زیست نیز افزوده می‌شود.

کد خبر 4450824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha