۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۵۴

امیر خجسته:

جدیتی برای ثبت جهانی آثار تاریخی همدان وجود ندارد

جدیتی برای ثبت جهانی آثار تاریخی همدان وجود ندارد

همدان - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از مذاکره با سازمان گردشگری کشور برای ثبت جهانی هگمتانه خبر داد و گفت: جدیتی برای ثبت جهانی آثار تاریخی همدان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر خجسته ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از مذاکره و مکاتبه با سازمان گردشگری کشور در خصوص ثبت جهانی هگمتانه خبر داد و گفت: متاسفانه علی رغم پیگیری ها و مکاتبات متعدد هنوز هیچ تغییر و جدیتی برای ثبت جهانی آثار استان همدان وجود ندارد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: در آخرین مذاکره تلفنی که در دبیرخانه اجلاس unwto با رئیس سازمان گردشگری کشور انجام شد وی از ایراداتی نام برده و گلایه کرد که این ایراد نمی گذارد ثبت جهانی برای این اثر عملیاتی شود و استان همدان هم این ایرادات را برطرف نمی کند.

امیر خجسته با اشاره به اینکه متاسفانه سالها تحلیلی در مدیریت همدان برای فعال کردن صنعت گردشگری وجود نداشته و متاسفانه هنوز آثار و نتایج آن را به دوش می کشیم، گفت: امروز و بعد از چند سال پیگیری، این درک که همدان میتواند با جذب توریست و فعال کردن صنعت گردشگری اقتصادش را از رکود بی تدبیری ها خارج کند جا باز کرده اما متاسفانه در همین بین مهمترین مسئله یعنی استفاده از امکانات بین الملی برای معرفی جاذبه های تاریخی همدان مغفول مانده و برای آن جدیتی دیده نمی شود در حالی که استان های دیگر با قدمت بسیار کمتر از همدان چندین ثبت جهانی دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: میزبانی و برگزاری بزرگترین رخداد های گردشگری بین الملی سال ۲۰۱۸ در همدان نشان داد روحیه ای برای دور شدن از وعده دادن و امیدوار کردن واهی مردم ایجاد شده و باید در خصوص ثبت جهانی هم با شفاف کردن مشکلات و موانع هر چه سریعتر موضوع را به نتیجه برسانیم یا اینکه متولیان موضوع اعلام کنند که برای این کار تصمیمی ندارند.

امیر خجسته با اشاره به اینکه طی مکاتبه ای از سازمان گردشگری کشور خواسته ایم که به صورت شفاف مشکلات موجود در راه ثبت شهر تاریخی هگمتانه را اعلام کنند تا بتوانیم هر چه سریعتر پیگیر رفع آنها باشیم، گفت: از مدیران استان به خصوص سازمان میراث فرهنگی استان می خواهیم موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

کد خبر 4454261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha