۷ آذر ۱۳۹۷، ۸:۳۷

سرپرست استانداری خراسان رضوی خواستار شد:

ظرفیت سنجی ایجاد شهرک های دانش بنیان و صنعتی در اطراف مشهد

ظرفیت سنجی ایجاد شهرک های دانش بنیان و صنعتی در اطراف مشهد

مشهد-سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: ظرف ۳ هفته آینده باید امکان توسعه و ایجاد شهرک های صنعتی و دانش بنیان در اطراف مشهد بررسی و تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگارمهر، قربان میرزایی سه شنبه شب در جلسه بررسی طرح توسعه شهرک صنعتی توس اظهار کرد:توسعه شهر باید متوازن باشد و نمی شود روی یک محورتمرکز داشته باشد و در عین حال باید توجه داشت که حتی اگر توسعه در مشهد به صورت متوازن شکل بگیرد و سایر نقاط از این توسعه محروم شوند هم پذیرفته نیست و باید این ظرفیت توسعه ای به کل استان تعمیم یابد.

وی افزود: از این رو باید به این موضوع با توجه به محدودیت های هر بخش و حوزه و شرایط موجود توجه شود و از طرف دیگر با توجه به داشته ها و ظرفیت های موجود نیازمند بازنگری مجددی در این حوزه هستیم و در این راستا باید طرح جدید نه فقط برای شهرک صنعتی توس با توجه به حجم فشاری که بر این منطقه است بلکه با شرایط جدید در محورهای مختلف طراحی و دیده شود.

سرپرست استانداری خراسان رضوی ادامه داد:شاید برخی از تصمیمات و محدودیت ها اعمال شده در گذشته یک جانبه و یا تک بعدی دیده شده از این رو نیاز است بررسی مجددی در این حوزه به صورت دقیق ، همه جانبه و گسترده انجام شود وموضوع محورهای توسعه شهر مشهد بحثی جدی است و نمی شود از آن بدون واشکافی مجدد به تناسب شرایط و ظرفیت های امروز گذشت .

وی گفت: باید برنامه ریزی کنیم با توجه به مصوبه هیات دولت از امکان و ظرفیت هایی که در اختیار استان  است برای توسعه این شهرک ها استفاده شود واختیارات را نیز مشخص کنیم.

میرزایی تاکید کرد:سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری به همراه مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی بازدیدهای دقیق و میدانی از محورغرب و شهرک صنعتی توس و نیز سایر ظرفیت های محدوده های اطراف شهر انجام دهند و طرح های توسعه ای برای ساماندهی مشاغل مزاحم درون شهری و ایجاد و راه اندازی شهرک دانش بنیان و فناوری را بررسی  و عملیاتی کنند.

وی بیان کرد: این موضوع و توسعه شهرک های صنعتی و ایجاد شهرک های جدید در داخل و حریم شهر بدون توجه به محدودیت های از قبل دیده شده حتی در محور غرب ظرف سه هفته آینده تعیین تکلیف کند.

کد خبر 4470060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha