۲۵ بهمن ۱۳۸۵، ۱۳:۲۴

گزارش مهر از مراسم تشییع پیکر یک معلم پیشکسوت موسیقی

بهارلو در کنار یاحقی آرام گرفت

بهارلو در کنار یاحقی آرام گرفت

مراسم تشییع پیکر "محمد بهارلو" ، مدرس و نوازنده ویولن ، با حضور اهالی موسیقی صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این مراسم که به علت بارندگی با تاخیر شروع شد، مدیر عامل خانه موسیقی به زندگی هنری و حرفه ای محمد بهارلو اشاره کرد  و گفت: استاد بهارلویکی از بهترین مردان موسیقی درامرآموزش و پرورش استعداد در عرصه موسیقی بود .

 حمیدرضا نوربخش درباره خصوصیات اخلاقی این نوازنده ویولن گفت: بهارلو نه تنها مدرس ساز بلکه معلم اخلاق برای شاگردان اش بود او در زمینه آموزش و نشرنیز کارهای ارزنده ای را انجام داده است و همچنین در حفظ  آثار بزرگان موسیقی تلاش های بسیاری انجام داد تا جائی که ایشان سهم عمده ای در حفظ و نگهداری آثار استاد ابو الحسن خان صبا داشت ؛ این ضایعه بزرگ را از طرف خانه موسیقی به خانواده ایشان و اهالی هنر موسیقی تسلیت می گویم. 

در ادامه مراسم احمد  ابراهیمی، استاد آوازگفت: امروز هر کسی که دستی به ویلون می زند به نوعی آموزش دیده مکتب این مرد بزرگ است و من می دانم که فقدان این مرد بزرگ درعرصه  آموزش  ضایعه ای جبران ناشدنی است و امیدوارم روزی برسد که از میان شاگردانی که تربیت کرده یکی مثل او پیدا شود چراکه به گمانم بهارلو جایگزین ندارد.

علیرضا میرعلی نقی پژوهشگر موسیقی همچنین خاطر نشان کرد:محمد بهارلو تنها یک معلم نبود او آموزش هنر موسیقی را یک شغل نمی دانست تدریس ساز موسیقی برای او نوعی عشق، شرف و خدمت به هنر موسیقی بود؛ معلمی در وجود او ریشه داشت و بی تردید 60 سال تدریس بی وقفه او به ثمر رسیده و امروز شاگردان خوبی را در زمینه موسیقی و ساز ویولن تربیت کرده است.

در ادامه بابک رضایی ،مدیرعامل انجمن موسیقی به نمایندگی از سوی معاونت هنری وزارت ارشاد و احمدی، مدیر دفترموسیقی فقدان محمد بهارلو را به جامعه هنری تسلیت گفت.

در پایان مراسم یکی از شاگردان محمد بهارلو گفت:این استاد بزرگ علاوه بر تدریس موسیقی و ساز ویولن به شاگردان خود درس انسانیت و اخلاق حرفه ای در شان و منزلت هنر می آموخت؛ و من از سوی شاگردان ایشان فقدان این مرد بزرگ را تسلیت می گویم .

لازم به ذکر است پیکر زنده یاد محمد بهارلو در قطعه هنرمندان بهشت زهرا ودر کنار پرویز یاحقی به خاک سپرده شد ، همچنین مراسم یاد بود محمد بهارلو جمعه بعد ازظهر ساعت 16 در خانقاه صفی علی شاه برگزار می شود.     

در این مراسم که بسیار آرام و با حضور جمع اندکی از هنرمندان موسیقی برگزار شد ، داود گنجه ای ،عباس خوشدل و فاضل جمشیدی حضور داشتند.

کد خبر 448045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha