۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹

مدیرکل امور عشایر بوشهر:

خدمات‌دهی به عشایر استان بوشهر گسترش می‌یابد/ بهبود زیرساخت‌ها

خدمات‌دهی به عشایر استان بوشهر گسترش می‌یابد/ بهبود زیرساخت‌ها

بوشهر - مدیرکل امور عشایر استان بوشهر از اجرای طرح‌های عمرانی برای بهبود زیرساخت‌های مورد نیاز عشایر استان خبر داد و گفت: خدمات‌دهی به عشایر استان بوشهر گسترش می‌یابد.

فرهمند آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان‌های دشتی و دشتستان در استان بوشهر دارای بیشترین تعداد عشایر هستند و تلاش می‌شود که زیرساخت‌های مورد نیاز عشایر در این مناطق توسعه یابد.

وی با اشاره به آغاز کوچ عشایر به مناطق قشلاقی استان بوشهر با تلطیف وضعیت آب و هوایی در این مناطق خاطرنشان کرد: در استان بوشهر پنج هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر با جمعیت ۳۱ هزار نفر سکونت دارند.

 مدیرکل امور عشایر استان بوشهر از اجرای طرح‌های عمرانی برای بهبود زیرساخت‌های مورد نیاز در نقاط عشایری استان بوشهر خبر داد و افزود: خدمات‌دهی به عشایر استان بوشهر گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌ها در نقاط عشایری استان بیان کرد: طرح‌های مختلفی از جمله بهبود راه و جاده، ساخت سرویس‌بهداشتی و حمام، ساخت آب‌انبار، آبرسانی سیار و منبع ذخیره آب و تامین سوخت برای عشایر انجام می‌شود.

آقایی از تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی توسط عشایر استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: عشایر استان بوشهر هر ساله شش هزار و ۵۰۰ تن گوشت، ۲۸ هزار تن محصولات لبنی و ۳۰ هزار متر مربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۹۳ مدرسه سیار و دائم برای تحصیل ۹۰۰ دانش‌آموزان در مناطق عشایری استان اشاره کرد و افزود: تجهیزات آموزشی منطقه عشایری تامین و توزیع شده است.

کد خبر 4487247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha