۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۳

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی:

قاچاق کالا در خراسان جنوبی ۱۴۳ درصد افزایش یافت

قاچاق کالا در خراسان جنوبی ۱۴۳ درصد افزایش یافت

بیرجند-دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی از افزایش ۱۴۳ درصدی قاچاق کالا در استان طی هشت ماه گذشته خبر داد.

محمدرضا حسنی مقدم در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی هشت ماه گذشته بالغ بر ۲۰ هزار و ۳۰ کیلوگرم برنج قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه این میزان در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۲۱ هزار و ۱۳۰ کیلوگرم بوده است، بیان کرئد: این رقم کاهش ۹۰ درصدی کشفیات برنج قاچاق در سال جاری را نشان می دهد.

کشف ۲۱۳۴ قلم لوازم خانگی قاچاق

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی همچنین از افزایش ۱۳۶ درصدی کشفیات سیگار قاچاق در این مدت خبر داد و گفت: طی هشت ماه گذشته بالغ بر یک میلیون و ۵۲ هزار نخ سیگار قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

حسنی مقدم با اشاره به کشف دو هزار و ۱۳۴ قلم لوازم خانگی قاچاق طی این مدت، عنوان داشت: این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۸۳ درصدی را نشان می دهد.

وی، افزایش ۳۰۱ درصدی تجهیزات پزشکی قاچاق، کاهش ۸۳ درصدی کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق، کاهش ۷۴ درصدی مواد خوراکی قاچاق، کاهش ۹۲ درصدی وسایل نقلیه قاچاق، کاهش ۵۹ درصدی پوشاک قاچاق و افزایش ۵۹۰ درصدی پارچه قاچاق را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت برشمرد.

افزایش ۳۴ درصدی قاچاق دارو

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین در این مدت بالغ بر ۲۶۲ هزار و ۹۴۰ قلم داروی قاچاق در استان کشف شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته است.

به گفته حسنی مقدم در مجموع طی هشت ماه گذشته ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط شده که افزایش ۱۴۳ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در این مدت سه هزار و ۱۰۸ پرونده زیر صد میلیون در حوزه قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده است، بیان داشت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۳۸ درصدی را نشان می دهد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۵ مورد پرونده بالای ۱۰۰ میلیون در استان تشکیل و یک باند قاچاق کالا و ارز نیز دستگیر شده است.

کد خبر 4488502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha