۱ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۳۷

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی:

فاطمه پرتکرار ترین نام انتخاب شده طی ۱۰۰ سال گذشته در خراسان است

فاطمه پرتکرار ترین نام انتخاب شده طی ۱۰۰ سال گذشته در خراسان است

مشهد-مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت:فاطمه پرتکرار ترین نام دختر انتخاب شده طی ۱۰۰ سال گذشته در خراسان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین نیری ظهر شنبه در نشست خبری اظهارکرد: طبق آمار موجود در ثبت احوال این استان طی ۱۰۰ سال گذشته اسم های فاطمه ۴۹۸ هزار و ۷۵۵ مورد، زهرا ۳۴۵ هزار و ۶۲۲ مورد، مریم ۱۶۴ هزار و ۱۳۸ مورد، معصومه ۱۴۴ هزار و ۵۴۳ مورد، زینب ۷۴ هزار و ۳۸۴ مورد به عنوان فراوان ترین نام دختران به ثبت رسیده است.

وی افزود: در همین مدت خراسانی ها نام محمد با فراوانی ۲۷۶ هزار و ۷۵۲ مورد، علی ۲۲۰ هزار و ۴۱۳ مورد، حسین ۲۰۱ هزار و ۸۰۹ مورد ، مهدی ۱۴۶ هزار و ۳۱۴ مورد ،حسن ۱۲۹ هزار و ۶۹۷ مورد را برای فرزندان خود انتخاب کرده اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: سال ۹۶ فاطمه اولین نام پرتکرار در این استان با ۴ هزار و ۵۰۰ انتخاب، زهرا با ۲ هزار و ۸۴۱ مرتبه و حلما با ۲ هزار و ۱۰ مرتبه انتخاب بیشترین نامگذاری ها را داشته اند.

نیری در ادامه به صدور شناسنامه برای اتباع بیگانه اشاره کرد و افزود: اتباع بیگانه اگر با مجوز وارد کشور شده و با زنان ایرانی ازدواج کرده باشند، بر اساس قانون فرزندانشان بین سنین ۱۸ تا ۱۹ سالگی می توانند تقاضای تابعیت ایران را داشته باشند تا مورد بررسی قرار گیرد.

معاون فناوری اطلاعات اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی نیز  در ادامه گفت: ۴ میلیون و ۶۸۵ هزار نفر در این استان واجد  شرایط دریافت کارت هوشمند هستند که تا ابتدای دی  ۲ میلیون و ۹۷۵ هزار کارت تحویل متقاضیان شده است.

محمدرضا محسنی افزود: همچنین ۸۲ هزار کارت هوشمند ملی اماده تحویل است که صاحبان آن‌ها هنوز مراجعه نکرده اند و پس از گذشت ۶ ماه از عدم مراجعه ابطال خواهد شد.

وی گفت: ۳۴ هزار و ۴۸۴ واقعه ازدواج و ۱۱ هزار و ۷۱۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده است که میانگین سن ازدواج برای مردان ۲۷.۹ سال و برای  زنان ۲۲.۶ سال بوده است.

کد خبر 4492166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha