۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳

نظامیان انگلیسی در دیرالزور با موشک‌های آمریکایی زخمی شدند

نظامیان انگلیسی در دیرالزور با موشک‌های آمریکایی زخمی شدند

یک رسانه انگلیسی می‎گوید ۲ نظامی مجروح شده در حملات دیرالزور، قربانی تسلیحات آمریکایی هستند که زمانی به معارضین مورد حمایت واشنگتن تحویل داده شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی «مورنینگ استار» در گزارشی به موضوع زخمی شدن ۲ نظامی این کشور در خاک سوریه پرداخت که روز یکشنبه ۱۶ دی بر اثر حملات داعش به استان دیرالزور اتفاق افتاد.

این رسانه به نقل از «پیتر فورد» سفیر اسبق انگلیس در سوریه می‌نویسد: موشک‌های استفاده شده در این حمله از همان نوعی است که آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی به معارضینی داد که از سوی دولت واشنگتن میانه‌رو تلقی می‌شدند.

به گفته وی، این تسلیحات به احتمال زیاد از سوی معارضین تحت حمایت آمریکا به داعش فروخته شده است حال آنکه مقداری از این تسلیحات نیز حین نبرد، به تصرف داعش درآمده حال آنکه تعدادی دیگر نیز بعد از الحاق معارضین به داعش، در اختیار آنها قرار گرفته است.

گفتنی است واگذاری تسلیحات به معارضین سوری، بخشی از عملیات محرمانه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود که از سال ۲۰۱۳ میلادی در راستای براندازی دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه آغاز شد.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که حضور نظامیان انگلیسی در سوریه نیز نامشروع است حال آنکه از نقش دقیق آنها هم اطلاعی در دست نیست.  

کد خبر 4507160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha