۲۰ دی ۱۳۹۷، ۰:۲۵

استاندار خراسان شمالی:

مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی نیاز به بحث و بررسی دارد

مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی نیاز به بحث و بررسی دارد

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی نیاز به بحث، بررسی و پیگیری جدی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی شجاعی شامگاه چهارشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با اشاره به اجرایی نشدن بخش زیادی از مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: مدیران تنها برای امر سخنرانی و حضور در جلسات منصوب نشده اند بلکه باید به طور جدی در حوزه مصوبات ورود پیدا کنند و به مرحله اجرا برسانند.

شجاعی افزود: مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی به اندازه ای اهمیت دارد که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا به مرحله اجرا برسد.

وی تاکید کرد: برای اجرای مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی باید پیگیری های لازم از سوی مدیران مربوطه انجام شود تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هیچ بهانه ای برای اجرا نشدن مصوبات این کارگروه قابل پذیرش نسیت، بنابراین پیگیری های لازم انجام و چنانچه پس از پیگیری به نتیجه نرسید، قابل قبول است.

شجاعی ادامه داد: نباید حضور مدیران در جلسات بی ثمر باشد بلکه باید نتایج تلاش ها و پیگیری ها در جامعه دیده شود چراکه مردم خروجی می خواهند.

وی اجرای زیرساخت بخش معدن، فرودگاه و ساخت درمانگاه آستان قدس رضوی را از جمله مصوبه هایی عنوان کرد که از اهمیت بالایی برخوردار بوده اما هنوز اجرایی نشده است.

استاندار خراسان شمالی در ادامه بر ضرورت ایجاد شرکت کشت و صنعت تاکید کرد و گفت: روستاهای خراسان شمالی نیازمند ایجاد شرکت کشت و صنعت در حوزه تعاونی و نهادهای جدید است.

شجاعی مطرح کرد: به منظور افزایش درآمد و فروش بیشتر محصولات کشاورزی در منطقه ای که جمعیت زیادی دارد، بازارچه دائمی محصولات کشاورزی دایر شود.

وی همچنین به مسئله گردشگری و جذب مسافر اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه به پایان سال نزدیک می شویم باید هم اکنون برنامه ریزی دقیق برای حضور گردشگران و مسافران نوروزی در این استان انجام شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه ماندگاری گردشگر، درآمدزایی قابل توجهه را برای استان دربر خواهد داشت، اظهار کرد: مدیران حوزه گردشگری و فرمانداران برای توسعه گردشگری سلامت و بهره مندی از این ظرفیت برنامه ریزی  کنند.

شجاعی همچنین به منطقه گذری بودن خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: سالانه میلیون ها مسافر برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) به مشهد و همچنین سفر به شمال کشور از این استان عبور می کنند اما تاکنون برای جذب این حجم گردشگر موفق نبوده ایم، در حالی که می توانستم از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان بهره ببریم.

کد خبر 4509011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha