۱ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۲۳

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان :

بیشترین آلودگی محیط زیست خراسان رضوی در حوزه آب است

بیشترین آلودگی محیط زیست خراسان رضوی در حوزه آب است

مشهد-مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بیشترین سهم آلودگی در واحدهای صنعتی ،معدنی و خدماتی استان در حوزه آب است.

به گزارش خبرنگارمهر، تورج همتی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری۴ هزار و ۳۴۴ نوبت پایش از منابع محتمله آلاینده از سوی کارشناسان محیط زیست و با بهره گیری از توان آزمایشگاه های معتمد  در راستای اجرای برنامه پایشی منابع محتمله آلاینده و تدوین فهرست صنایع آلاینده صورت پذیرفته است.

وی افزود:۱۲۳۴ نوبت پایش با استفاده از اجرای برنامه خوداظهاری از سوی آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست انجام پذیرفته و سهم کارشناسان محیط زیست در پایش های صورت گرفته بیش از سه برابر سهم پایش از طریق خوداظهاری آزمایشگاه معتمد بوده است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  ادامه داد:سهم منابع آلاینده استان بر اساس پایش های صورت گرفته عبارت از ۴۲ درصد آلایندگی در موضوع آب ،۳۳ درصد در موضوع خاک و پسماند و ۲۵ درصد در موضوع هوا بوده است و بر این اساس می توان گفت بیشترین سهم آلودگی در واحدهای صنعتی ،معدنی و خدماتی استان به موضوع آلودگی آب بر می گردد.

وی گفت:از مجموع ۱۲۳۴ مورد خوداظهاری صورت گرفته، ۷۴۳ مورد در حوزه فاضلاب و پسماند و ۴۹۱ مورد درحوزه هوا بوده است و ۸۲۱  اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای متخلف صادر شده است.

همتی تاکید کرد:درخصوص رسیدگی به شکایات دریافتی نیز ۱۵۶ مورد شکایت از سوی اداره نظارت و پایش این اداره کل مورد رسیدگی قرار گرفته است که ۷۰ مورد آن درحوزه شهرستان مشهد بوده است.

وی تصریح کرد: پایش های شبانه در کنترل و تقویت نظارت بر واحدهای آلاینده بسیار موثراست و از ابتدای سال تا کنون ۳۵۰ نوبت پایش شبانه از واحدهای درحال فعالیت درسطح استان صورت گرفته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: دریک طبقه بندی ،بیشترین میزان کنترل و نظارت محیط زیست  بارقم ۲۸۱ به زباله گاه های شهری و روستایی سطح استان مرتبط است و پس از آن پایش بیمارستان ها و مراکز درمانی با بیشترین فراوانی و برابر ۱۱۱ نوبت و نیز پایش کشتارگاه های دام و طیور سطح استان با ۱۰۸ نوبت پایش قرار دارد.

کد خبر 4547378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha