۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳

فولادگر در گفتگو با مهر:

دولت برای اجرای «گام دوم» نیاز به ساختار جدید ندارد

دولت برای اجرای «گام دوم» نیاز به ساختار جدید ندارد

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت برای اجرای بیانیه «گام دوم» نیاز به ساختار جدیدی ندارد و می‌تواند از همین ساختارهای موجود استفاده کند.

خبرگزاری مهر- گروه سیاسی- زینب ملاکی: حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: این بیانیه برنامه چهل سال دوم انقلاب است و می‌توان بر اساس آن چهل ساله دوم را برای نظام جمهوری اسلامی متصور شد.

وی افزود: بیانیه رهبری یک راهبرد است و رویکرد رهبری خطاب به جوانان است چرا که جز کشورهایی هستیم که هنوز نسبتاً جوان محسوب می شویم و از این ظرفیت کشور هنوز استفاده نکردیم.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: باید در برنامه‌های مختلف اقتصادی، علمی و فرهنگی بیشتر از ظرفیت جوانان استفاده کرد چرا که جوانان، آرمان خواه و عدالت خواه هستند و انرژی بیشتری دارند و طبعاً با میدان آوردن جوانان باید امید به آینده را در آنها ایجاد کرد.

فولادگر تصریح کرد: اگر از توان جوانان خوب استفاده نکنیم نمی‌شود انتظار داشت که جوانان پر انرژی و با استعداد امید به آینده داشته باشند، رهبری تأکید کردند که در تولید داخل و اقتصاد دانش بنیان از توان جوانان به درستی بهره برداری شود.

وی خاطر نشان کرد: رهبری به تکیه بر توان داخل تأکید دارند و فرمودند: باید دست روی زانوی خودمان بگذاریم و نباید فقط نگاه ما به بیرون باشد که در این صورت از درون غافل خواهیم شد و همانطور که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است باید اقتصاد درون نگر و برون زا باشد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در رابطه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی که مورد توجه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است، تاکید کرد: باید دست روی زانوی خودمان بگذاریم و بلند شویم از این رو باید طبق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کنیم.

فولادگر به ظرفیت‌های منابع طبیعی که در بیانیه رهبری مورد توجه قرار گرفته، اشاره و خاطر نشان کرد: تنها در بخش نفت و گاز رتبه نخست را داریم و در معادن، جز ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم که ظرفیت‌های استفاده نشده ما نسبت به آنچه تا کنون استخراج کردیم یا فرآوری کردیم، خیلی ناچیز است و نشان دهنده این است که نتوانستیم آنطور که باید از منابع استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بیانیه رهبر انقلاب، راهبرد کاملاً دقیق و برای دولت و دیگر قوا و برای آینده مفید است، گفت: هر چند رئیس جمهور پس از پیام رهبری بیانیه صادر کرد اما این مهم باید در عمل اجرا شود و دولت باید این بیانیه را راهبرد خود بداند و برنامه‌های اجرایی را دقیقاً در همین فضا تنظیم کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: دولت اگر برای تحقق بیانیه رهبری نیاز به قانون دارد، لایحه ارائه دهد و اگر نیاز به قانون نیست در خود دولت مصوبات لازم را تصویب کند و در کمیسیون‌های دولت اگر لازم است کمیته‌های خود را مأمور این کار کنند و این اقدام ساختار جدیدی نیاز ندارد.

فولادگر تأکید کرد: دولت برای اجرای بیانیه «گام دوم» نیاز به ساختار جدیدی ندارد و می‌تواند از همین ساختارهای موجود استفاده کند.

کد خبر 4548066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
      0 0
      این حاجی فولادگر فقط خوشگل حرف میزنه ولی در عمل هیچی