۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۳۷

رئیس دانشگاه سمنان:

اتاق فکر در شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ایجاد می‌شود

 اتاق فکر در شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ایجاد می‌شود

سمنان -رئیس دانشگاه سمنان بابیان اینکه مقدمات ایجاد اتاق فکر شرکت شهرک‌های صنعتی استان در حال اتمام است، گفت: این اقدام در دو حوزه صنعت و دانشگاه موثر خواهد بود و به پیشرفت آن‌ها کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود نصیری بعدازظهر سه‌شنبه هم‌زمان با اجرای نخستین دوره روز درهای باز دانشگاه در دومین نشست تخصصی دانشگاه سمنان و فعالان صنعتی استان به میزبانی این دانشکاه ضمن بیان اینکه مقدمات ایجاد اتاق فکر شرکت شهرک‌های صنعتی استان در حال اتمام است، ابراز داشت: دانشگاه‌ها با معرفی توانمندی و تجارب خود در حوزه صنعت می‌توانند در راستای ارتقای تولید ملی و اقتصاد کشور نقشی مؤثر ایفا کنند.

وی بابیان اینکه برای کارآفرین شدن دانشگاه‌ها می‌بایست ارتباط بین این نهاد و بخش صنعت قوی‌تر شود، اضافه کرد: خوشبختانه رویکرد وزارت علوم نیز حرکت در این مسیر است بنابراین با توجه به اهمیت موضوع دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند تا نیروی موردنیاز صنعت از بخش دانشگاه‌ها تأمین شود.

رئیس دانشگاه سمنان بابیان اینکه علاوه بر دانشگاه‌ها صنایع نیز باید به بنیه علمی دانشجویان اعتماد کرده و مشکلات خود را با قشر تحصیل‌کرده در میان قرار دهند، ابراز داشت: با ایجاد اتاق‌های فکر در شرکت شهرک‌های صنعتی می‌توان دو حوزه صنعت و دانشگاه را تقویت و مشکلات موجود را برطرف کرد.

نصیری بابیان اینکه ارتباط سازنده دانشگاه و صنعت می‌تواند به تولیدات باکیفیت‌تر، مشتری پسندتر و پویایی اقتصاد کمک کند، تصریح کرد: دانش، محور اصلی تولید در هر کشوری محسوب می‌شود که می‌توان ضمن انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ صنعتی، فرصت مطالعاتی را برای دانشجویان و اساتید فراهم کرد.

وی بابیان اینکه امروز نبود نوآوری بزرگ‌ترین چالش پیش‌روی صنعت به شمار می‌رود، اضافه کرد: تقویت این امر به اشتغال و کارآفرینی بیشتر منتهی می‌شود لذا می‌بایست ضمن استفاده از توان علمی دانشگاهیان به افزایش کیفیت محصولات تولیدی و حرکت چرخه صنعت کشور کمک کرد.

کد خبر 4559975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha