۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۱۷

وزیر راه و شهرسازی:

مسیر ریلی رشت به آستارا حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب است

مسیر ریلی رشت به آستارا حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب است

رشت- وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم اجرایی شدن پروژه اتصال راه آهن رشت به آستارا این مسیر را حلقه مفقوده کریدور شمال - جنوب عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی در حاشیه افتتاح راه آهن قزوین - رشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این پروژه یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین پروژه‌ای ریلی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: این طرح از طراحی و مهندسی ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرعت حرکت قطار کند بوده و با گذشت زمان سرعت قطار نیز افزایش می‌یابد، افزود: در تلاش هستیم که هم سرعت و هم تعداد سفرها را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اهمیت این مسیر ریلی برای کشور، گفت: اتصال این خط ریلی به دریای عمان، اروپا و آسیا در مسیر کریدور شمال و جنوب سهم بسزایی دارد که حلقه مفقوده مسیر رشت به آستارا است.

وی با بیان اینکه امروز این مسیر نیز با توجه به جلب مشارکت‌ها، توافقات انجام شده و تأمین منابع مالی شروع می‌شود، بیان کرد: امیدواریم بر اساس زمانبندی های صورت گرفته بتوانیم در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این مسیر ریلی نیز باشیم.

اسلامی همچنین از مردم در این مسیر ریلی خواست تا در واگذاری اراضی خود نهایت مشارکت و همکاری را انجام دهند تا در کوتاه‌ترین زمان این پروژه اجرایی و بهره برداری شود.

کد خبر 4561100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha