۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۰:۱۴

امام جمعه بسطام:

سنت‌ها و رسوم کهن عید نوروز احیا و به نسل جوان منتقل شود

سنت‌ها و رسوم کهن عید نوروز احیا و به نسل جوان منتقل شود

شاهرود - امام جمعه بسطام بابیان اینکه احیای سنت‌ها و رسوم کهن عید نوروز باید احیا و به نسل جوان منتقل شود، گفت: حمایت از آیین‌های خوب نظیر «شالی نو، مالی نو» ضروری است.

حجت‌الاسلام علی رضوی نسب در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: ۲۰ روز مانده به عید نوروز در شهر بسطام رسمی به نام «شالی نو، مالی نو» برای ترویج فرهنگ نیکوکاری، ایثار و نوع‌دوستی اجرا می‌شد که امروز به همت دوماهه گروه جوانان بهار بسطام و میراث فرهنگی این رسم مجدد احیا شد.

وی بابیان اینکه حمایت از آئین‌های خوب گذشته ضروری است، اضافه کرد: می‌بایست این آئین‌ها احیا و به نسل جوان انتقال پیدا کند.

امام جمعه بسطام بابیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد هجمه‌های فرهنگی و نفوذ در بین افکار جوانان است، ابراز داشت: احیا این رسوم می‌تواند نسل جوان از جذب شدن به فرهنگ بیگانه غربی پیشگیری و نگاه آن‌ها را به سمت داشته‌های درون خودمان معطوف می‌کند.

رضوی نسب با بیان اینکه کمک‌های جمع آوری شده مردمی این مراسم به صندوق خیریه امام سجاد (ع) بسطام تحویل داده شد، اضافه کرد: این قبیل مراسم که قبل از سال نو اجرا می‌شود و در آن ضمن ایجاد نشاط اجتماعی، دستگیری نیازمندان را به دنبال دارد می‌بایست احیا و به جامعه معرفی شود.

کد خبر 4562677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha