۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۵۰

توسط انتشارات نظری؛

مجموعه‌داستان «باغ کلاغ‌ها» چاپ شد

مجموعه‌داستان «باغ کلاغ‌ها» چاپ شد

مجموعه‌داستان «باغ کلاغ‌ها» نوشته رامین جهان‌پور توسط انتشارات نظری منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه‌داستان «باغ کلاغ‌ها» نوشته رامین جهان‌پور به‌تازگی توسط انتشارات نظری منتشر و راهی بازار نشر شده است.

«بلیط‌های لای کتاب» و «خانه‌های فرانسوی» دو مجموعه‌داستان متاخری هستند که پیش از این کتاب به قلم این نویسنده توسط همین ناشر چاپ شدند.

«باغ کلاغ‌ها» ۲۱ داستان کوتاه را با این عناوین در بر می‌گیرد:

خرمالوی روی درخت، اسم پسرانه، کلاه شاپو، لبو داغه، باغ کلاغ‌ها، فالوده شیرازی، وقتی باران می‌آمد، بستی زعفرانی، از ما بهتران، آن روز برفی، نذرکتاب، بمباران، مهمان ناخوانده، موبایل، بحث سیاسی، آب دوغ، گلخانه شماره ۴، طوطی سخنگو، رستوران، خیلی وحشتناک، من و بابا و عطر چارلی.

در قسمتی از داستان «فالوده شیرازی» از این کتاب می‌خوانیم:

کلاه حصیری را روی سرش گذاشته بود تا آفتاب نسوزاندش. از صبح سر چهارراه محله‌اشان ایستاده بود و روی چرخ دستی قدیمی و چوبی‌اش منتظر مشتری بود. همان‌طور که نگاهش به شیشه‌های آب‌لیمو و شربت آلبالوی روی چرخ دستی بود، با خودش فکر کرد: «بابام خدابیامرز با همین چرخ دستی خرج پنج تا بچه‌اش را می‌داد و جیک نمی‌زد. هرفصل یک چیزی با این چرخ می‌فروخت. زمستان‌ها لبو فروشی می‌کرد، توی فصل پاییز باقلا می‌فروخت، بهار چاغاله و تابستان هم فالوده سنتی. اما الان زمانه فرق کرده مردم خیلی بهداشتی و پاستوریزه شدند. انگار بچه‌های این نسل خیلی کلاس می‌گذارند. دیگر کمتر جوانی از چرخ دستی، فالوده دستی و بستنی می‌خورد. ای کاش آنقدر پول داشتم تا مغازه‌ای اجاره می‌کردم، آنوقت مشتری‌هایم زیاد می‌شدند. در همین فکرها بود که پسر نوجوانی نزدیکش شد و همانطور که از گرمای دم ظهر خیس عرق بود گفت: «فالوده شیرازی ظرفی چنده؟» فالوده فروش جواب داد: «دو هزار تومان» پسر نوجوان گفت: «بی زحمت یک ظرف فالوده بده. لطفاً آبلیمو و شربتش را هم زیاد بریز» جوان فالوده فروش چشم آهسته‌ای گفت و از گودی وسط چرخ‌دستی فالوده را توی ظرف پلاستیکی و کوچک یکبار مصرف ریخت و به دست نوجوان داد...

این کتاب با ۷۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۳ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4570448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha