مراجعه مسموم‌شدگان جدید با الکل‌های تقلبی به بیمارستان اهر

اهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر از مراجعه مسموم شدگان جدید با الکل‌های تقلبی به بیمارستان اهر خبر داد.

علی نیرپور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع)، روز پدر و حلول سال جدید اظهار کرد: متأسفانه اخیراً شاهد مسمومیت تعدادی از شهروندان با الکل‌های تقلبی بودیم که جان مردم را با مخاطره روبرو کرد و باعث شد این ایام مبارک به کام خانواده‌ها تلخ شود.

وی بابیان اینکه با همکاری و تلاش شبانه‌روزی همکاران نظام سلامت و هماهنگی شورای تأمین شهرستان عوارض این ماده را به حداقل رساندیم گفت: واقعیت این است که ما در این جریان فوتی، معلولیت و کوری دائمی نیز داشتیم که وقایع جبران‌ناپذیری بودند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ضمن هشدار به مردم منطقه ارسباران در مورداستفاده برخی از مشروبات مسمومیت‌زا و نامعتبر عنوان کرد: تمامی مشروبات مسمومیت‌زا و نامعتبر ازنظر ما آلوده و منجر به برخی عوارض جبران‌ناپذیری می‌شوند که آگاهی از این موارد به‌ویژه در تعطیلات نوروزی برای خانواده‌های عزیز ضروری است.

نیرپور بابیان اینکه خوشبختانه این مورد در شهرستان اهر مهارشده ولی متأسفانه مسموم شدگان جدید دیگری نیز با الکل‌های تقلبی به بیمارستان اهر مراجعه می‌کنند گفت: مسموم شدگان با الکل‌های تقلبی دچار برخی عوارض جبران‌ناپذیر ازجمله نارسایی کلیه، کوری و حتی مرگ می‌شوند که متأسفانه به دلیل ناآگاهی از عوارض و مراجعه دیرهنگام خود را در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌دهند.

وی با ذکر اینکه از خانواده‌های منطقه ارسباران تقاضا می‌کنیم که از مصرف هرگونه نوشیدنی‌های غیرمجاز جدا خودداری نمایند ابراز داشت: هشدار می‌دهیم که عوارض مصرف این نوع نوشیدنی‌ها بسیار بالا است نتایج آزمایش‌ها و آسیب شناسی های انجام شده نشان می‌دهند که تمامی این نوشیدنی‌ها سمی و آلوده بودند مواد خطرناک و وحشتناکی در این نوع مشروبات وجود دارد لذا باز هم به این مورد که پیشگیری به موقع می‌تواند از عوارض جبران‌ناپذیر در آینده پیشگیری نماید تاکید می‌کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر مراجعه در ۳۰ ساعت ابتدایی مصرف الکل‌های تقلبی برای پاک شدن مواد سمی از بدن را حیاتی دانست و یادآور شد: استفاده از این الکل‌ها غیر از عوارضی همچون کوری چشم و از بین رفتن کلیه‌ها حتی منجر به مرگ افراد نیز می‌شود اگر استفاده‌کنندگان از این مشروبات الکلی دست‌ساز و تقلبی به هر دلیلی دچار عوارضی مانند تاری دید، سردرد، سرگیجه و کاهش سطح هوشیاری شدند باید سریعاً به بیمارستان اهر مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند و در صورت استفاده نکردن از این مواد آن را معدوم سازند.

گفتنی است طی هفته‌های اخیر بیش از ۱۰۰ نفر در شهرستان اهر بر اثر مصرف مشروبات الکی تقلبی مسموم شده بودند.

کد خبر 4573257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =