۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی همدان خبر داد:

مهار آب گرفتگی در روستاهای حادثه دیده/ اکیپ‌های رفع حوادث فعالند

مهار آب گرفتگی در روستاهای حادثه دیده/ اکیپ‌های رفع حوادث فعالند

همدان - مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان از مهار حوادث پیش آمده در روستاهای تابعه شهرستان همدان و اعزام اکیپ‌ها رفع حوادث به این مناطق خبر داد.

کمال حسنی در گفتگو با خبرنگارمهر ضمن اشاره به برخی خسارات ناشی از بارش‌های اخیر گفت: متأسفانه در ریزش‌های جوی دیروز و شب گذشته برخی تأسیسات در روستاهای بخش مرکزی دچار مشکل شد که البته در تمامی موارد در اولین فرصت اکیپ‌های رفع نواقص و حوادث به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی در این خصوص توضیح داد: در پی جاری شدن سیل در روستای قاسم آباد، یکی از لوله‌های انتقال آب را سیل برد که بلافاصله اکیپ حوادث در محل حاضر و نسبت به رفع حادثه اقدام کردند.

حسنی افزود: همچنین در روستای شورین با گرفتگی و تخریب شبکه‌های انتقال فاضلاب رو برو شدیم که این حادثه نیز در لحظات ابتدایی مدیریت و با انتقال واترجت بخشی از گرفتگی برطرف شد.

وی با بیان اینکه در روستای چشین نیز با طغیان رودخانه و شکستگی برخی لوله‌های انتقال مواجه بودیم؛ عنوان کرد: در این روستا نیز با اعزام به موقع اکیپ حوادث مشکل پیش آمده برطرف شد.

وی همچنین از گزارش طغیان رودخانه در روستای برکت آباد و احتمال بالا آمدن چاه در این روستا خبر داد و در این خصوص نیز اعلام کرد: بلافاصله پس از نخستین گزارش، اکیپ حوادث نسبت به رفع خطر احتمالی اقدام می‌کند.

وی اعلام کرد: اکیپ حوادث شرکت آب و فاضلاب روستایی در ۹ شهرستان استان همدان به صورت آماده باش کامل، آماده خدمت رسانی به روستاهای حادثه دیده هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان نیز از آماده باش کامل شرکت آبفار، برقرار بودن شیفت‌های کاری، مدیریت روستاها در تمامی ایام و شرایط جوی موجود تا پایان تعطیلات خبر داد.

سید مصطفی هاشمی گفت: از مجموع ۱۲۸ حادثه گزارش شده در طول تعطیلات نوروز (از ۲۹ اسفند تا ۱۱ فروردین)، ۱۰۹ مورد مدیریت و رفع شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

هاشمی همچنین عنوان کرد: در تمامی ۹ شهرستان همدان، ملایر، تویسرکان، رزن، اسدآباد، کبودرآهنگ، نهاوند، فامنین و بهار به گزارشات ارسالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ داده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به آسیب‌های ناشی از جاری شدن سیلاب در برخی نقاط کشور و بارش‌های اخیر؛ اظهار کرد: در راستای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شده و همه در حالت آماده باش به سر می‌برند.

وی همچنین بیان کرد: در صورت قطعی احتمالی آب در برخی نقاط روستایی نیز، تمهیدات لازم به منظور آبرسانی با ۹ دستگاه تانکر سیار فراهم شده است.

کد خبر 4579387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha