۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۴۳

مدیرکل بنیاد حفظ آثار کرمانشاه عنوان کرد:

اعلام فراخوان سومین جشنواره ملی «فانوس»

اعلام فراخوان سومین جشنواره ملی «فانوس»

کرمانشاه_ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه از اعلام فراخوان سومین جشنواره ملی «فانوس» با موضوع دفاع مقدس در استان خبر داد.

سردار مرادعلی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری سومین جشنواره ملی «فانوس» با هدف گفتمان سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری خبر داد و اظهار داشت: تبدیل دانش ضمنی دفاع مقدس به دانش تصریحی با قابلیت ارائه در قالب‌های مختلف هنری، شناسایی، سنجش و تقویت ظرفیت و قابلیت‌های هنری استان‌ها، بازشناسی آثار تولیدی استان‌ها در بخش‌های جشنواره، تشویق و ترغیب استان‌ها در جهت تولید آثار برتر با موضوعات استانی و الگوهای بومی هنر دفاع مقدس از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی افزود: همچنین ارائه آثار فاخر هنری در قالب جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی به منظور نشر فرهنگ دفاع مقدس، ارتقا و غنا بخشی به تولیدات هنری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها، ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان و فرهیختگان حوزه‌های هنری استان‌ها، ایجاد زمینه مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای استانی در برگزاری جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای هنر دفاع مقدس و ایجاد بانک آثار فاخر هنرمندان استانی از اهداف قابل ذکر این جشنواره محسوب می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این جشنواره از موضوعات مختلفی برخوردار است که می‌توان از جمله آنها به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معرفی اسوه‌ها و الگوهای عملی و نمادهای ارزشی دفاع مقدس به نسل جوان، جوانان و پاسداری از دستاوردهای دفاع مقدس، استکبار ستیزی و مقاومت اسلامی تجلی ارزش‌های دفاع مقدس، مخاطب شناسی و آگاه سازی در حوزه آثار دفاع مقدس، اهمیت و کاربرد پژوهش در آثار هنری دفاع مقدس نام برد.

وی ارزش هنر معنوی و دینی از منظر فیلم و تئاتر دفاع مقدس را از دیگر موضوعات جشنواره ملی «فانوس» دانست و گفت: کاربرد هنر در دفاع مقدس از دریچه نگاه فیلم و تئاتر دفاع مقدس، معرفی نقش اقشار مردم به ویژه جوانان و بانوان در دفاع مقدس، ایستادگی و پیروزی جبهه مقاومت تجلی ارزش‌های دفاع مقدس دیگر موضوعات این جشنواره است.

سردار محمدی هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و سنتی، موسیقی و سرود، سینمایی، رادیویی، تلویزیونی را از بخش‌های مختلف این جشنواره دانست و گفت: تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، نمایشنامه، عکس، نقاشی، گرافیک، کاریکاتور، پوستر، هنرهای سنتی، مجسمه سازی، سمفونی، موسیقی با کلام، موسیقی بی کلام، تواشیح و مدیحه سرایی، آلبوم موسیقی و سرود، فیلم سینمایی، انیمیشن، فیلم مستند، فیلمنامه سینمایی، نمایشی، برنامه ترکیبی، مسابقه‌ی رادیویی، تله فیلم، تله تئاتر، سریال داستانی، مستند تلویزیونی، فیلم داستانی کوتاه، انیمیشن، برنامه‌ی ترکیبی و تیزر بخش‌های ارسالی به این جشنواره است.

به گفته این مسئول در این جشنواره حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌ی دکتری (مرتبط با هنر و سینمای دفاع مقدس) مد نظر قرار می‌گیرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه تمام آثار ارسالی باید از تولیدات سال ۱۳۹۷ باشند، گفت: با این تبصره که آثار تولیدی سال ۹۶ که به دومین جشنواره ملی هنری فانوس راسال نشده است مورد توجه قرار می‌گیرد.

سردار محمدی افزود: زمان ارسال آثار و تکمیل فرم ثبت نام در سایت جشنواره، از سوی ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ۲۰ فروردین تا اردیبهشت ۳۰ اعلام شده است که علاقمندان می‌توانند آثار خود را به آدرس تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، شماره ۴، طبقه ۱، دبیرخانه مرکزی جشنواره ملی فانوس ارسال کنند.

وی افزود: همچنین جهت اطلاع بیشتر می‌توانند به آدرس سایت www.jashnvarehfanoos.ir مراجعه کنند.

کد خبر 4587189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha