۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷

چهارمین جشنواره استانی مد و لباس در بوشهر آغاز بکار کرد

 چهارمین جشنواره استانی مد و لباس در بوشهر آغاز بکار کرد

صبح امروز چهارمین جشنواره استانی مد و لباس ایرانی اسلامی در بوشهر با حضور طراحان و تولیدکنندگان لباس در دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه الزهرا (س) این شهر آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این ارتباط گفت: ٥٦ اثر تا پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از امروز ۲۷ تا ٣٠ فروردین مورد داوری قرار خواهند گرفت.

فاطمه کرمپور بیان کرد: از این شمار ٢٧ گروه در بخش مانتو اجتماع، ٧ گروه در بخش پیراهن مردانه، ٧ مقاله در بخش علمی و ١٥ نفر در بخش طرح اولی‌ها (هنرجویان رشته طراحی دوخت) با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه ٣ اثر برگزیده هر بخش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، اظهار داشت: نمایشگاهی از این آثار همزمان با روز اختتامیه در گالری مجتمع فرهنگی و هنری بوشهر جهت بازدید عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.

کرمپور یادآور شد: تندیس جشنواره، لوح سپاس و هدایای نقدی به آثار برتر اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: توجه به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، ایجاد اشتغال، شناسایی ظرفیت‌های استان در این حوزه و معرفی جوانان طراح و دوزنده مد و لباس استان به سطح ملی و بین المللی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره مد و لباس یک رویداد مهم فرهنگی و هنری است که نقش اساسی در الگو سازی و تعالی فرهنگ اصیل ایرانی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر به دلیل قدمت چند هزار ساله و تاریخ و فرهنگ غنی، همواره به لباس اهمیت ویژه ای قائل بوده اند و سبک پوشش خود را بر اساس فرهنگ جنوب و موقعیت بندری انتخاب کرده اند.

یادآور می‌شود که آئین اختتامیه جشنواره ۳۱ فروردین ساعت ۱۷ در سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل برگزار خواهد شد.

کد خبر 4592503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha