۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵

ملاک‌های داوری آثار هفتمین جشنواره «نقش تن‌پوش» مشخص شد

ملاک‌های داوری آثار هفتمین جشنواره «نقش تن‌پوش» مشخص شد

مؤلفه‌های مختلفی در مرحله داوری هفتمین جشنواره «نقش تن‌پوش» مورد توجه هیئت داوران برای ارزیابی آثار متقاضی شرکت در این دوره قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، با مشخص شدن آمار آثار رسیده به دبیرخانه هفتمین جشنواره «نقش تن‌پوش» و در ادامه معرفی هیئت داوران دو بخش هنری و صنعتی آن، مرحله داوری و ارزیابی آثار در آینده نزدیک به انجام خواهد رسید.

صرف نظر از اینکه جشنواره در تلاش است تا به واسطه برگزاری این رویداد شاخص هنری در عرصه مد و لباس، طرح‌ها و نمادهای فرهنگ ایرانی را جایگزین طرح و نقوش غیربومی کند، ملاک‌های دیگری نیز در روند داوری این جشنواره مورد نظر خواهد بود که داوران با استفاده از امتیازهای تعیین شده در ازای هر یک از این مؤلفه‌ها، در آخر به انتخاب آثار برگزیده خواهند پرداخت.

خلاقیت و نوآوری و هماهنگی طرح و رنگ از جمله یکی از شاخص‌ترین این ملاک‌ها است و قابلیت تولید انبوه و ارائه آن به بازارهای تجاری و هنری دیگر مؤلفه‌ای است که در جریان ارزیابی مورد توجه داوران قرار می‌گیرد.

هماهنگی طرح با موضوع جشنواره را باید مهمترین ملاک داوری آثار این دوره قلمداد کرد که منطبق با محورهای اصلی موضوعات جشنواره اعم از فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی (مظاهر و مؤلفه‌های فرهنگ و تمدن ایرانی، مکان‌های تاریخی و گردشگری، اعیاد ملی و مذهبی (نوروز، یلدا و…)، دانشمندان، مشاهیر و اساطیر ایرانی، صنایع دستی ایران، دستاوردها و فعالیت‌های علمی، فناوری و صنعتی کشور… است.

شیوه اجرا (چاپ دستی یا دیجیتال و استفاده از دوخت‌های سنتی) از جمله دیگر ملاک‌های داوری آثار این دوره از جشنواره «نقش تن‌پوش» خواهد بود. داوری آثار هفتمین جشنواره «نقش تن‌پوش» که الهام زایجانی دبیری آن را به عهده دارد، به زودی آغاز می‌شود.

کد خبر 4610488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha