۲۶ اسفند ۱۳۸۵، ۱۳:۴۳

در استان مرکزی ؛

38 نقطه گردشگری قابل سرمایه گذاری شناسایی شد

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 38 نقطه گردشگری برای سرمایه گذاری شناسایی و به سرمایه گذارای معرفی شده که تا کنون 10 نقطه به سرمایه گذار واگذار شده است.

سید محمد حسینی به خبرنگار مهر در اراک گفت: تسهیل امور و تقویت همکاری بین بخشی برای خدمات دهی بهتر به سرمایه ‌گذاران از راهکارهای رونق بخش گردشگری استان است.

وی‌ با اشاره به اینکه در سفر امسال هیئت دولت به استان مرکزی ، ایجاد 5 منطقه نمونه گردشگری در استان مرکزی مصوب شد که 4 منطقه آن عملیاتی شده است ، افزود: توجه به بعد گردشگری استان می تواند سهم مهمی از اشتغالزایی اتسان را به دوش بکشد و به رونق اقتصادی و افزایش ارزش افزوده کمک کند.

حسینی تصریح کرد: تقاضای سرمایه ‌گذاری در بخش گردشگری با استفاده از تسهیلات بانکی در سال ‪ ۷۹‬در استان مرکزی بیش از 500 ‬میلیون ریال بوده که این مهم ، در حال حاضر به 170 میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: حداکثر اعتباری که هم اکنون برای نگهداری میراث فرهنگی و صنعت گردشگری به استان تخصیص داده می شود ، ‪ ۳۰‬میلیارد ریال است که با این اعتبار ، اجرای برنامه اثرگذاری در این حوزه میسر نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات میراث فرهنگی استان باید افزایش یابد ، گفت: نگهداری مناسب ابنیه فرهنگی و توسعه گردشگری استان ، سالانه به ‪ ۱۲۰‬میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: نگهداری آثار به ثبت رسیده در حوزه ملی، تنها سالانه به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و این به جز فعالیتهای پژوهشی ، باستان شناسی ، مردمنگاری و ثبت حریمهای تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: تاکنون 2 هزار اثر تاریخی در استان مرکزی شناسایی شده که ‪۴۰۰‬ اثر به ثبت آثار ملی رسیده است.

کد خبر 462149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha