۹ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۴۵

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

رسانه ها به رشد هنر کمک کنند/ لزوم توجه به ادبیات حماسی

رسانه ها به رشد هنر کمک کنند/ لزوم توجه به ادبیات حماسی

شیراز _ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مطالبه گری رسانه غیر از مطالبه گری مدیریتی است زیرا رسانه از جانب مردم سخن می گوید که در این راستا باید رسانه ها به رشد هنر کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام شامگاه پنجشنبه در دیدار اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با نماینده ولی فقیه در فارس افزود: رسانه‌ها یک وظیفه تبلیغی دارند، ممکن است با اسم تبلیغ حرکت رسانه‌های غربی به چشم بیاید که دروغ گفته شود و این شأن تبلیغ را کاسته است.

وی ادامه داد: تبلیغ یک کلمه قرآنی است که در درون خود تبیین و تعلیم دارد و اصل تبلیغ که بلاغ است با کلمه رسانه به هم می‌رسد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: اگر درک درست داشته باشیم نقش رسانه پیغمبر گونه می‌شود زمانیکه رسانه بداند چه می‌خواهد بگوید مانند کسیکه بر منبر است.

آیت الله دژکام یادآور شد: استفاده از هنر برای تبلیغ خیلی ضعیف است، بکار هنر در رسانه ملی بسیار ضعیف است.

وی افزود: در حال حاضر هنر به همراه مطلب نیست، باید سایر هنرها به اندازه ادبیات رشد داده شود در بحث ادبیات حماسی نیز ضعف داریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امروز جوان ما که بعضی نگران نبود نشاط و امید در آن هستند با نواختن موسیقی مشکلش حل نمی‌شود و باید به سمت برنامه غنایی برویم.

آیت الله دژکام با بیان اینکه رسانه باید به سمت مطالبه گری برود، تاکید کرد: مطالبه گری رسانه غیر از مطالبه گری مدیریت‌ها است زیرا شما از جانب مردم حرف می زنید و اگر خواستید از جانب دولت ضامنی برای خود درست کنیم با مشکل مواجه می‌شویم.

وی تصریح کرد: ۴۰ سال به روحانیت ظلم شده در حالی که نون از دولت نخورده است تا جایی که روحانیت تشییع در مقابل منزلش کشته می‌شود و کسی کلمه شهید را به زبان نمی‌آورد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: برخی از کسانی که می‌گویند امام جمعه محافظ نمی‌خواهند خودشان نگهبانان خود را تحویل نداده‌اند زیرا می‌دانند چه خبر است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: نظام ارزشی دینی را باید عمومی کرد و امروز ضعف اطلاع و آگاهی در سخنان مدیران و روابط عمومی‌ها دیده می‌شود و رفتارهای خداپسندانه باید توسعه داشته باشد که لازمه همه کارها داشتن ایمان است.

وی تاکید کرد: کسیکه در رسانه کار می‌کند سرش برود نباید هدف از بین برود.

کد خبر 4629707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha