۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۳

معاون شیلات هرمزگان خبرداد:

توسعه پرورش ماهی در دریا باحمایت بانکهای عامل وتخصیص ارزمبادله ای

توسعه پرورش ماهی در دریا باحمایت بانکهای عامل وتخصیص ارزمبادله ای

بندرعباس - معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان از توسعه پرورش ماهی در دریا با حمایت بانکهای عامل و تخصیص ارز مبادله ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرسول دریایی با بیان اینکه میزان تولیدات ماهیان در دریای استان در سال ۹۷ بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ تن بوده که رتبه اول را در کشور کسب کرده است گفت: خوشبختانه این میزان تولید بیانگر پیشرفت های خوب استان هرمزگان در این صنعت طی سال های اخیر است.چنانچه بانکها حمایتهای لازم را انجام دهند در سالهای آینده توسعه پرورش ماهی در دریا افزایش خواهد یافت.

دریایی توسعه سرمایه گذاری های زیر بنایی در امر آبزی پروری، ارتقای بهره وری منابع و عوامل تولید، بهبود سهم محصولات شیلاتی در تامین امنیت غذایی، کاهش فشار بر صید و منابع آبزیان در دریا، افزایش اشتغال ساحل نشینان، افزایش صادرات محصولات شیلاتی و ارز آوری برای کشور، افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور، بازسازی ذخائر ماهیان دریایی، ایجاد اشتغال و… را از اهم این برنامه ها خواند.

وی گفت: تاکنون در این رابطه بالغ بر ۳۰ مجوز تولید و پرورش ماهی در دریا به ظرفیت ۶۲۰۰۰ تن صادر شده است.

دریایی قشم، بندرلنگه، پارسیان و سیریک دارای ظرفیت مناسب برای پرورش ماهی در دریا خواند و افزود: بدون شک در صورت پرداخت تسهیلات مناسب و تخصیص ارز مبادله ایی مورد نیاز فعالان این عرصه شاهد رشد، شکوفایی و رونق خوبی در بخش آبزی پروری خواهیم بود

کد خبر 4632725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha