۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۲

رئیس کل دادگستری استان سمنان مطرح کرد:

دادگستری استان سمنان به ۱۷۰ هزار پرونده رسیدگی کرده است

دادگستری استان سمنان به ۱۷۰ هزار پرونده رسیدگی کرده است

سمنان - رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: شمار پرونده‌هایی که سال گذشته در مجموعه دادگستری استان رسیدگی شده، ۱۷۰ هزار پرونده بوده که نشان از حجم کار بسیار بالای دستگاه قضا در استان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن مظهری صبح یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه به میزبانی دادگستری سمنان ضمن بیان اینکه حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضای استان طی سال گذشته ۱۷۰ هزار پرونده بوده که برای استانی با ۷۰۳ هزار نفر جمعیت حجم کار بالایی را شامل می‌شود، ابراز داشت: واقعیات اجتماعی و شرایط اقتصادی دست به دست هم داده است تا این حجم بزرگ کار برای دستگاه قضائی به وجود آید.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات شاخص دادگستری در سال گذشته، کاهش پرونده‌های مسن بوده است، ابراز کرد: در این راستا خوشبختانه دادگستری استان سمنان و شهرستان‌های تابعه توانسته‌اند بسیاری از پرونده‌های باقی مانده از سال‌های قبل را نیز حل و فصل کنند تا باری از دوش دستگاه قضائی برداشته شود.

مشکلات تعدد پرونده‌های قضائی

رئیس کل دادگستری استان سمنان ضمن بیان اینکه باید آستانه تحمل و انتظارات مردم نیز با واقعیت‌های جامعه هماهنگ‌تر شود، گفت: تعداد زیاد پرونده‌های قضائی زیبنده نظام اسلامی نیست و این حقیقتی است که باید آن را بپذیریم.

مظهری با بیان اینکه درست است که رسیدگی به دعاوی وظیفه قانونی قوه قضائیه است اما بر روی دیگر سکه مردم باید به تبعات و آثار منفی این حجم پرونده قضائی توجه کنند، تاکید داشت: تضعیف انسجام اجتماعی و مشکلات متعددی که برای اشخاص در فرآیند رسیدگی به دعاوی در زمره مشکلاتی است که تعدد پرونده‌های در سطح دستگاه قضا پدید می‌آورد.

وی در دیگر بخش سخنان خود ضمن بیان اینکه با هدف خدمت‌رسانی بهتر به مردم دفاتر خدمات قضائی جدید در استان سمنان ایجاد می‌شود، افزود: دفاتر خدمات قضائی جدید در شهرستان‌های گرمسار، شاهرود، آرادان، ایوانکی و دامغان در هفته قوه قضائیه راه‌اندازی خواهند شد.

کد خبر 4648383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha