۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۹

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان زنجان:

استان زنجان نسبت به میانگین کشوری بارش کمتری دارد

استان زنجان نسبت به میانگین کشوری بارش کمتری دارد

زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: از اول مهرماه سال گذشته تا یک تیرماه، میزان بارش‌ها دراستان ۲۴.۷ درصد افزایش داشته که نسبت به میانگین کشوری بارش کمتری داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جز قاسمی صبح یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل شرکت آب و فاضلاب شهری استان، با اشاره به فرسودگی تأسیسات آب شهری استان زنجان، افزود: ۵۰ درصد شبکه آب‌رسانی آب و فاضلاب شهری استان زنجان فرسوده است.

وی تأکید کرد: در سال گذشته ۳۲ کیلومتر شبکه آب‌رسانی در استان زنجان بازسازی شد که در این راستا اصلاح و توسعه شبکه باهدف مدیریت مصرف آب، کاهش هدر رفت و افزایش فشار موردنیاز جهت تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای مشترکین اجرا می‌شود.

جز قاسمی بابیان اینکه تأمین آب شرب سالم برای مردم مهم‌ترین رویکرد و خط قرمز فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان است، افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان برای تأمین آب شرب طرح‌های خوبی در استان اجرا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در خصوص استفاده از ظرفیت سمن‌ها و روحانیون در فرهنگ‌سازی مدیریت آب، افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری از ظرفیت سمن‌ها و روحانیون استفاده می‌کند.

جز قاسمی اظهار کرد: از ماه آینده طرح آموزشی و تعامل در حوزه فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب از نگاه آموزه‌های دینی برای ۲ هزار نفر از روحانیون در استان زنجان اجرا می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان ابراز کرد: با توجه به ورود فصل گرما و افزایش مصرف آب، دستگاه‌های اجرایی با صرفه‌جویی در مصرف آب باید در نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی تلاش کنند.

جز قاسمی با بیان اینکه سامانه و خط تلفن ۱۲۲ آماده پاسخگویی و شنیدن انتقادات و پیشنهادهای شهروندان است، گفت: مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به‌منظور گسترش خدمات غیرحضوری به شهروندان و افزایش خدمات به مشترکین آب و فاضلاب شهری راه‌اندازی شده است و خوشبختانه با راه‌اندازی این سامانه ارتباط شرکت با مردم بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: مدیریت مصرف آب نباید فقط مختص به فصل تابستان باشد بلکه در تمام فصول سال باید در امر مصرف آب صرفه‌جویی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان ابراز کرد: در حال حاضر ۲۱ شهر استان زنجان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری هستند و از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند.

جز قاسمی افزود: میزان مصرف آب شرب در استان زنجان ۶ درصد، صنعت ۴ درصد و کشاورزی ۹۰ درصد است.

وی به میزان بارش‌ها در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از اول مهرماه سال گذشته تا یک تیرماه میزان بارش‌ها در استان ۲۴.۷ درصد افزایش داشته و میانگین کشوری ۴۰ درصد است که از میانگین کشوری بارش‌های استان کمتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان تصریح کرد: کل بارش‌ها در استان ۳۶۵ میلی‌متر بوده و زنجان نسبت به خیلی از استان‌ها بارش کمتری دارد.

کد خبر 4648449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha