۶ تیر ۱۳۹۸، ۹:۳۸

وزیر راه و شهرسازی:

مشهد باید به عنوان «بندر خشک» ایفای نقش کند

مشهد باید به عنوان «بندر خشک» ایفای نقش کند

مشهد- وزیر راه و شهرسازی گفت: خراسان رضوی و مشهد باید به عنوان «بندرخشک» در کشور ایفای نقش کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی صبح پنجشنبه در سفر به خراسان رضوی دستور عملیات اجرایی قطعه سوم مسیر مشهد فریمان را صادر کرد و همچنین پروژه ساماندهی تقاطع سنگ بست- فریمان و پل های بزرگ این مسیر را نیز افتتاح کرد.

وی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای یک پروژه آزادراهی به طول ۳۰۰ کیلومتر برای خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد و ۱۷۰ کیلومتر پروژه ریلی، ساخت ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و همچنین ایجاد و بهسازی راههای روستایی نیز در این استان در حال پیگیری است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت شریانهای اصلی ترانزیتی به ویژه جاده مشهد - سرخس و تکمیل پروژه راه آهن خواف - هرات اولویت راهسازی در خراسان رضوی است.

وی گفت: خراسان رضوی علاوه بر ظرفیت خاص خود که آستان مقدس حضرت رضا (ع) است ظرفیتهای اقتصادی ویژه ای از جمله قرار گرفتن به عنوان دروازه ورود منطقه آسیای میانه و همچنین به صورت ویژه کشورهای جنوب دریای عمان و اقیانوس هند به آبهای آزاد و اروپا دارد.

اسلامی بیان کرد: تکمیل پروژه های راه آهن در خراسان رضوی از دیگر برنامه های وزارتخانه است تا بتوان از طریق آن حجم جابه جایی بار ترانزیتی را در منطقه افزایش داد چرا که این استان محل اتصال کشورهای شرقی به کشورهای غربی از جمله عراق و اروپا است و از این حیث نقطه تلاقی بزرگی بین شرق و غرب به شمار می رود لذا برای این منطقه و شهر مشهد ایجاد "شهر لجستیک" را پیش بینی کرده ایم تا در قالب "بندر خشک" ایفای نقش کند

وزیر راه و شهرسازی پیرامون ایمن سازی راه ها برای سفرهای تابستانی نیز گفت: سیل ابتدای امسال خسارات سنگینی به بخشی از راه های کشور وارد کرد به همین دلیل برای ایام تابستان ایمن سازی مسیرهای خسارت دیده از سیل که حجم تردد تابستانی در آن بالا است، در اولویت قرار دارد.

کد خبر 4652236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha