۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۴

مدیر کل فنی و حرفه ای بوشهر:

دوره‌های مهارتی بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر ارائه می‌شود

دوره‌های مهارتی بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر ارائه می‌شود

بوشهر - مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: مهارت آموزی بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر در شهرستان‌ها ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی ظهر جمعه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر برنامه ریزی ویژه برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: با توجه به صنعتی بودن استان بوشهر جوانان این استان آموزش‌های مهارتی را هم‌راستا با پیشرفت صنعت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی برای همه اقشار جامعه برنامه ریزی آموزشی دارد، گفت: با دیدگاهی روشن نسبت به آینده استان آموزش‌های مهارتی را به پادگان‌های نظامی، روستاها، زندان‌ها و مناطق حاشیه‌ای سوق داده ایم تا در راستای عدالت اجتماعی همه مردم از این آموزش‌ها بهره مند شوند.

وی به تفاهم‌نامه منعقد شده وزارت نفت و نیروگاه اتمی با آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اشاره کرد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه، وزارت نفت و نیروگاه اتمی آموزش‌های لازم را به جوانان ارائه می‌دهیم و در صورت نیاز از همین ظرفیت برای جذب و به‌کارگیری در این صنایع استفاده خواهد شد.

دراهکی به طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان در دانشگاه‌های اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس طرح مصوب مجلس شورای اسلامی و در راستای تلفیق آموزش‌های تئوری و عملی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در همه دانشگاه‌های استان بوشهر ارائه می‌شود و هیچ دانشجویی بدون فراگیری مهارت از دانشگاه فارغ التحصیل نخواهد شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت کارآفرین را ضروری دانست و افزود: با وجود محدودیت‌ها در اشتغال اداری، توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را با همکاری همه مسئولین بیشتر در دستور کار است و با این رویکرد زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار در جامعه محیا خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها مبتنی بر بازار کار است و از ظرفیت موجود در استان بهترین استفاده خواهد شد، تصریح کرد: شأن جوانان استان بوشهر اشتغال در بالاترین سطح تخصص و مدیریت است و این بهانه که در بین جوانان بوشهری متخصصی وجود ندارد با توجه به ارائه مهارت‌های نوین و بروز قابل قبول نیست.

کد خبر 4676725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha