۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸

خدایی در گفتگو با مهر مطرح کرد

مصوبه جدید کنکور ۹۹/ حق انتخاب نظام امتحانی به داوطلبان واگذار شد

مصوبه جدید کنکور ۹۹/ حق انتخاب نظام امتحانی به داوطلبان واگذار شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان کنکور سال ۹۹ درخواست داشتند که بتوانند نظام آموزشی خود را برای امتحان انتخاب کنند که این حق به داوطلبان داده شد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یکی از دستورات جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که امروز در دفتر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور اعضای شورا برگزار شد، مربوط به درخواست داوطلبان درباره نظام آموزشی امتحانی در کنکور ۹۹ بود.

وی افزود: درخواست یک سری از داوطلبان برای کنکور سال ۹۹ این بود که بتوانند نظام آموزشی امتحانی خود را انتخاب کنند که این حق انتخاب به داوطلبان داده شد. داوطلبان سال ۹۹ سئوالات هر نظامی را که تمایل دارد می‌توانند امتحان دهند و به سئوالات آن پاسخ دهد.

خدایی یادآور شد: به این ترتیب داوطلبان می‌توانند نظام امتحانی خود را انتخاب کنند و آن را در زمان ثبت نام اعلام کنند تا سازمان سنجش بر اساس آن سئوالاتی که طراحی می‌کند را در دفترچه‌ها مشخص کند.

وی تاکید کرد: به این ترتیب داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه در صورت تمایل می‌توانند دروس نظام جدید آموزش متوسطه را مطالعه کنند یا بالعکس اما باید حتماً آن را در زمان ثبت نام اعلام کنند.

به گزارش مهر، پیش از این برای کنکور سال ۹۸ دو نوع سئوال برای داوطلبان نظام‌های قدیم و جدید متوسط طراحی شده بود و فارغ التحصیلان هر نظام آموزشی می‌توانستند تنها در همان نظام آموزشی امتحان دهند.

کد خبر 4677164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فریاد از تبعیض IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
      17 6
      به جای این کارهای بیهوده سهمیه مفت و مجانی اعضای هئیت علمی رو حذف کنند. بدانند خیر نخواهند دید با رانت و پایمال کردن حق دیگران، هر کس باید طبق شایستگی خودش قبول بشه لعنت برتبعیض و رانت
    • علیرضا IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
      10 1
      #نه به تاثیر قطعی معدل#حامی دکتر خدایی و حق انتخاب به داوطلبان# سپاس و قدر دانی از دکتر خدایی
    • یاسر US ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
      4 1
      ممنون از جناب آقای دکتر و تمام دوستانی که پیگیر این قضیه بودند موفق باشید
    • عالیه IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
      11 0
      آقای دکتر بجای این که نظام قدیم امتحان بدیم یا جدید چرا دانشگاه آزاد الان ۴۰۰ نفر دامپزشک به پزشکی داره منتقل می کند پیگیری نمی شو د فرزندان هیات علمی که رتبه بالای ۳۰۰۰۰ دارند چرا کسی بررسی نمی کند
    • صدرا FR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
      1 1
      به نظرتون ما نظام قدیمیها برای ۹۹ نظام جدید شرکت کنیم بهتره یا قدیم؟
    • US ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      1 2
      ما که تماس گرفتیم با سازمان سنجش گفتن قطعی نیست
      • AE ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
        2 2
        اینها به مصاحبه خودشونم اعتماد ندارن که جواب شما رو نمیدن معلومه که قطعی نیست
    • الهام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      0 0
      واقعا دیگه فرقی نمیکنه با این تاثیر معدل قطعی در کنکور ۹۹ بی شک ظلم بزرگی به همه حتی کسی که دارای معدل ۲۰ و رتبه ۱ هم باشه تراز و رتبه کاهش پیدا میکنه چه برسه بقیه
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
      0 0
      خدای تو می دانی پدر نداشدن چی است نمی دانی می دانی دست پا چشم شمیای اصلب روان چی است نمی دانی کسانی است با یک دو شاهد شدن جانباز ماهم اتراز داریم اینها را جم کنن نه به ما تین کنید