۲۰ فروردین ۱۳۸۶، ۱۵:۰۶

آیت الله هاشمی شاهرودی :

منشور وحدت جهان اسلام تدوین شود / جایگاه جمهوری اسلامی در جهان اسلام تثبیت شده است

منشور وحدت جهان اسلام  تدوین شود / جایگاه جمهوری اسلامی در جهان اسلام  تثبیت شده است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید و نامگذاری امسال به نام " اتحاد ملی و انسجام اسلامی " گفت: بیانات ارزنده ایشان در باب وحدت اسلامی باید تشریح شود و برای تحقق منشور وحدت جهان اسلام باید طرح ریزی و برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله هاشمی شاهرودی صبح امروز در جلسه مسوولان عالی قضایی با تبریک میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)  افزود: ایجاد انسجام و پرهیز از مسایلی که مصالح مهم و اساسی اسلام را خدای نکرده خدشه دار کند و موجب ایجاد تفرقه بین ملت ها، گروهها ، مراجع و علما اسلامی شود؛ ضروری است و مردم و مسوولان ایران نیز در این راه باید با تاسی از بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری گام بردارند.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز تفرقه و دوری از وحدت اسلامی خطر اصلی برای اسلام است اما با پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری ایده ها و شعارهای انقلاب و امام عملی شده و این ایده ها و ارزشها که بر گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است برای حفظ وحدت امت اسلامی ضروری است.

آیت الله هاشمی شاهرودی تاکید کرد: در حال حاضر جایگاه رهبری نظام اسلامی در جهان اسلام احیا و تثبیت شده است و دشمنان نظام این جایگاه را حس کرده اند و برای کاستن از اهمیت موقعیت آن درصدد توطئه هستند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت حفظ یکپارچگی جهان اسلام و نقش علما جهان اسلام در ایجاد رهبری واحد جهان اسلام گفت: نظرات مقام معظم رهبری و بیانات ایشان در روز 17 ربیع الاول در این زمینه، حجت است و باید همه به آن عمل کنند.

آیت الله هاشمی شاهرودی با تاکید بر اهمیت مسائل مربوط به انرژی هسته ای گفت: امروز یک روز تاریخی برای ملت و کشور ایران است و امیدواریم این ملت و حکومت که دستاوردهای عظیمش موجب نگرانی دشمنان شده است روز به روز در راه اعتلا وعظمت بیشتر گام بردارند.

در جلسه امروز مسوولان عالی قضایی موضوع قتل عمد و شقوق آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 467838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha