۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۴

شهردار منطقه یک شهرداری اصفهان:

موزه اهل قلم در عمارت امیرقلی امینی دایر می شود

موزه اهل قلم در عمارت امیرقلی امینی دایر می شود

اصفهان - شهردار منطقه یک شهرداری اصفهان از دایر کردن موزه اهل قلم در عمارت امیرقلی امینی خبر داد و گفت: اقدام‌های مرمتی و بازسازی درباره عمارت امیرقلی امینی باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  فرهنگسرای رسانه در نظر دارد با برگزاری سلسله برنامه های «کارنامه»، به بررسی نشریات اصفهان از گذشته تاکنون بپردازد و موزه مطبوعات می تواند در تحقق اهداف این برنامه ها موثر واقع شود.

بدین ترتیب در نخستین برنامه «کارنامه» که به همت فرهنگسرای رسانه وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان  برگزار شد از بخشی از پیشکسوتان این عرصه تجلیل به عمل آمد.

دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران اصفهان در این نشست صمیمی، با مرور خاطرات قدیمی اظهار داشت: بنابر وصیت امیرقلی امینی باید عمارت امینی به مکانی فرهنگی برای صاحبان فرهنگ و رسانه تبدیل شود اما این وصیت نامه هیچ گاه محقق نشده است.

ضرورت مرمت و بازسازی و اطمینان از مقاوم سازی عمارت امیرقلی

عبدالحسین جعفری تصریح کرد: مرحوم استاد امینی به دنبال این بود که این خانه به پایگاهی فرهنگی تبدیل شود به همین دلیل این خانه را وقف کرد، بر این اساس انتظار می رود که با مرمت و بازسازی و اطمینان از مقاوم سازی عمارت، این مکان با توسعه روابط با سایر دانشگاه ها و موزه ها و مراکز فرهنگی در دنیا به موزه اهل قلم و مطبوعات در کشور تبدیل شود.

شهردار منطقه یک شهرداری اصفهان نیز در ادامه با اشاره به اینکه ردیف بودجه ای مصوبی در بودجه ۹۸ برای بازسازی عمارت امیرقلی امینی در نظر گرفته نشده است، ابراز داشت: بر طبق وصیت نامه امیرقلی امینی بنای این عمارت باید به موزه اهل قلم و مطبوعات تبدیل شود.

مهین  شکرانی با اشاره به نامه نگاری اداری صورت گرفته و مقدمات لازم برای تبدیل خانه مرحوم امینی به موزه اهل قلم ادامه داد: با توجه به عدم تخصیص اعتبارات مصوبی در بودجه ۹۸ تمهیداتی در نظر گرفته شده تا با اخذ مجوزهای لازم اولین موزه مطبوعات کشور در این مکان دایر شود.

وی افزود: امیدواریم پس از تخلیه این مکان، اقدام های مرمتی و بازسازی عمارت صورت گیرد تا هم به درخواست صاحبان فرهنگ و رسانه پاسخ داده شود و هم وصیت نامه امیرقلی امینی محقق شود.

بنیاد فرهنگی امیرقلی امینی در تحقق وصیت نامه این  فعال رسانه ای بکوشد

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان با تاکید برآنکه امیرقلی امینی چهره شناخته شده در روزنامه نگاری و مدیریت شهری بود، گفت: بنیاد فرهنگی امیرقلی امینی در تحقق وصیت نامه این مبارز و فعال رسانه ای دوره پهلوی باید بکوشد تا در اختیار صاحبان فرهنگ و رسانه قرار بگیرد و پیگیر آن هستیم تا این مجموعه به موزه مطبوعات تبدیل شود.

فریده روشن افزود: در جلساتی که برگزار شده با بازسازی این عمارت شاهد اولین موزه مطبوعات در کشور خواهیم شد تا با حفظ و نگهداری آثار نویسندگان و اهالی رسانه تاریخ مکتوب ماندگاری برای آیندگان به جا بماند.

وی با اشاره به مشکلات حقوقی پیش آمده در تخصیص این عمارت به موزه مطبوعات بیان داشت: بخش حقوقی مدیریت شهری در حل مسایل حقوقی پدیدآمده با جدیت پیش می رود. امیدواریم در آینده نزدیک با تخلیه کامل عمارت و بازسازی آن، این مکان  خواسته صاحبان فرهنگ و رسانه را  محقق کرده و موزه اهل قلم و مطبوعات در این مکان دایر شود.

کد خبر 4683151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha