۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۴۸

دوشنبه چهارم شهریورماه؛

دومین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و هندوئیزم برگزار می‌شود

دومین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و هندوئیزم برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام تسخیری از برگزاری دومین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و هندوئیزم در روز دوشنبه (۴ شهریورماه) با همکاری مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: این دور از گفت‌وگوها با سفر هیأت عالی‌رتبه از اندیشمندان و اساتید آیین هندو به جمهوری اسلامی ایران از تاریخ دوم تا پنجم شهریورماه سال جاری انجام خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: موضوع اصلی دور دوم گفت‌وگوهای دینی اسلام و هندوئیزم، «صلح و عدالت از دیدگاه اسلام و هندوئیزم» است که اندیشمندان و اساتید هندی و ایرانی به ارایه مقالات و پژوهش‌های علمی خود در این زمینه می‌پردازند.

حجت‌الاسلام تسخیری با اشاره به همکاری مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای تحقیقات فلسفه هند در برگزاری این دور از گفت‌وگوها گفت: هیأت هفت نفره اساتید هندوئیزم در طول اقامت خود در جمهوری اسلامی ایران و در حاشیه برنامه اصلی از چندین مرکز علمی فرهنگی کشورمان بازدید و با تنی چند از اساتید کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.

وی بر ضرورت تداوم گفت‌وگوهای دینی اسلام و هندوئیزم تأکید کرد وادامه داد: عنوان کنفرانس و گفت‌وگوی دینی بین اسلام و هندوئیزم موجب گسترش بیشتر پیام صلح و همدلی جهانی می‌شود و به طور قطع زمینه همکاری مشترک میان اندیشمندان مسلمان و هندو را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تشریح برگزاری نخستین دور گفت‌وگوهای دینی اسلام و هندوئیزم گفت: دور نخست گفت‌وگو اسلام و هندوئیزم در آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ با موضوع «معنویت از دیدگاه اسلام و هندوئیزم» با سفر هیأت عالی‌رتبه ایران به دهلی‌نو به ریاست ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد و انعکاس بسیار مثبتی در جامعه میزبان داشت.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: کشور هند و جمهوری اسلامی ایران روابط دیرینه و پیوند مستحکمی را در طول تاریخ به نمایش گذاشته‌اند، بدین منظور شایسته است که چنین گفت‌وگوی دینی به طور مداوم تدارک دیده ‌شود.

کد خبر 4700402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha