۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱:۲۱

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد؛

فارع التحصیلی در اسلام معنا ندارد/لزوم گفتگوی طلاب در مورد احادیث

فارع التحصیلی در اسلام معنا ندارد/لزوم گفتگوی طلاب در مورد احادیث

ری- رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه در اسلام فارغ التحصیل نداریم و همیشه به کسب علم نیاز است گفت: طلاب و دانشجویان زمان فراغت به مهارت آموزی و گفتگو در مورد احادیث بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی شامگاه شنبه در همایش بزرگ رهروان زینبی که با حضور مدیران، مبلغان، اساتید و معاونین حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آموزه‌های دینی باید از کودکی به کودکان آموزش داده شوند اظهار داشت: باید روش تبلیغی برای کودکان را از قرآن کریم بیاموزیم.

قرائتی در ادامه با بیان اینکه آداب مهمی برای طلاب در ایراد سخنرانی‌ها وجود دارد گفت: ضرورت دارد که طلاب حین سخنرانی و خواندن خطبه از کلام شیوا و روان استفاده کنند و فریاد گونه خطبه نخوانند و آرام صحبت کنند و به خوبی و با دقت به منتقل کردن موارد تبلیغی بپردازند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر این موضوع که طلاب و دانشجویان باید از فرصت‌ها و زمان فراغت خود بهترین بهره را ببرند و در راستای رشد علمی خود برنامه ریزی های لازم را انجام دهند، افزود: هیچ اتفاقی نمی‌افتد که اگر افراد وقت خود را فقط صرف تماشای تلویزیون و فیلم‌ها نکنند و بهره بهتر و مؤثر تری از زمان خود ببرند مثلاً با توجه به اینکه روزهای پنج شنبه نیز تعطیل اعلام شده است بهترین فرصت است که دانش جویان و طلاب به مهارت آموزی و گفتگو در مورد احکام و حدیث بپردازند.

وی عنوان داشت: در اسلام فارغ التحصیل نداریم و حتی پیامبران اولوالعزم نیز فارغ التحصیل نیستند و همیشه به کسب علم و دانش نیاز است.

وی اظهار داشت: در برهه کنونی که تهاجم فرهنگی از همه سو حتی بر کودکان نیز تأثیر گذاشته است باید چاره اندیشی کرد و در این راستا لازم است از بیانات نورانی قرآن مدد گرفت، روحانیون در این زمینه باید آگاه باشند و همانطور که پزشک اطفال با کودک مهربان است طلاب نیز با عطوفت با آنان برخورد کنند و آموزه‌های دینی را به آنان آموزش دهند.

کد خبر 4707592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha