۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۳۵

از سوی نشر موجک

کتاب «آینده نگری ارتباطات اجتماعی در ایران» منتشر شد

کتاب «آینده نگری ارتباطات اجتماعی در ایران» منتشر شد

چاپ اول کتاب «آینده نگری ارتباطات اجتماعی در ایران» تألیف امیدعلی مسعودی از سوی انتشارات موجک منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیشرفت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دو دهه اخیر، چهره ایران و جهان را دگرگون کرده است. دگر گونیهای پیاپی، کار تحقیق و شناخت پدیده های جدید در عرصه ارتباطات اجتماعی را بسیار دشوارتر از قبل کرده است. با این دشواری ها اما همچنان مسائل و مشکلات این پیشرفت ها پیش روی محققان دانشمندان این عرصه بوده و اهمیت و ضرورت پژوهش درباره این مسائل انکار ناپذیر است.

با همین دغدغه امیدعلی مسعودی، دانش آموخته ارتباطات اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی کتابی را با عنوان «آینده نگری ارتباطات اجتماعی در ایران» منتشر کرده که در واقع ادامه مسیری است که در پایان نامه دکترایش دنبال کرده است. وی که هم اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه است و به تدریس و فعالیت علمی مشغول است در این کتاب می گوید رایانه ها در ادامه مسیر اختراع تلویزیون، تلفن و تلگراف هستند و به عنوان تکنولوژی جدیدتفاوت اندکی با رسانه ها و ابزارهای قبلی داشته اند و با درک این تفاوت می توانیم بفهمیم که جامعه جدیدی توسط رایانه ها در حال ایجاد است.

نویسنده در فصل اول کتاب موضوع آینده نگری چالش های نظارت الکترونی در جامعه اطلاعاتی را با معرفی نظریه های این حوزه و نظریه پردازان و ارائه دیدگاه های مختلف به پیش کشیده است و در فصل دوم پیش بینی وضعیت نظارت الکترونی و علمیات روانی را در آینده جامعه اطلاعاتی مطرح کرده است. فصل سوم به تشریح روش دلفی برای آینده نگری اختصاص دارد و چهارمین فصل کتاب رویکردی مدیریتی در عرصه رسانه و آینده نگری دارد.

در ادامه کتاب موضوع ارتباطات در برنامه توسعه چهارم ایران مدنظر قرار گرفته است و در فصل ششم موضوع پلیس و امنیت جامعه مورد بحث است. در چند فصل بعدی کتاب موضوعات به لایه های بالاتری می رود و از ابعاد جامعه شناختی و نظریه پردازانه ادامه قرار می گیرد و در نهایت فصل چهاردهم (فصل پایانی کتاب) مجدد با رویکردی داخلی به ارائه تحیقی با روش فراتحلیلی اختصاص دارد که در آن عوامل اعتمادسازی مخاطبان به برنامه های صداوسیما مورد توجه قرار گرفته است.

یادآور می شود چاپ اول کتاب آینده نگری ارتباطات اجتماعی در ۱۴ فصل با قیمت ۳۵ هزار تومان از سوی انتشارات موجک منتشر شده است.

کد خبر 4709392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha