۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه خبر داد:

احیا و بازسازی معادن متروکه در کرمانشاه

احیا و بازسازی معادن متروکه در کرمانشاه

کرمانشاه_ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت های معدنی آثار تخریبی بسیاری بر عرصه‌های منابع طبیعی داشته است، گفت: معادن متروکه در استان احیا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، انشاله کولانی اظهار داشت: فعالیت‌های معدنی آثار تخریبی بسیاری بر عرصه‌های منابع طبیعی کشور داشته و در بسیاری از موارد جبران خسارت‌های حادث شده ناشی از عملیات اکتشاف و بهره برداری غیر ممکن است.

وی افزود: این معادن پس از بهره برداری و پایان ذخیره معدنی و یا عدم کیفیت مناسب رها شده و آثار مخرب بسیاری بر پیکره حساس و شکننده زیست بوم‌های کشور بر جای می‌گذارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بیان داشت: با توجه به تصویب قانون اصلاح قانون معادن وظیفه بازسازی و احیا معادن به عهده سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: در همین راستا این اداره کل پس از احیا و بازسازی معدن متروکه هرسین با مشارکت مردم عملیات احیا و بازسازی دومین معدن متروکه را در دولت آباد شهرستان اسلام آباد غرب آغاز خواهد کرد.

کولانی ادامه داد: عرصه تخریبی این معدن ۳۲ هکتار است که با اختصاص اعتبار از محل طرح‌های ملی عملیات مکانیکی در ۱۰ هکتار آن شامل تسطیح خاک‌های دپو شده و دفن زباله‌های ساختمانی توأم با بذرپاشی و در ۲۲ هکتار آن هم عملیات کپه کاری با بذور مرتعی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: همکاری دو جانبه صنایع با منابع طبیعی می‌تواند نقش بسیار مهمی در این گونه فعالیت‌ها داشته باشد.

کد خبر 4710165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha