توسط مرکز تحقیقات مخابرات؛

پایان فاز مطالعاتی تدوین «توافقنامه‌ سطح خدمات ارتباطی» تا دی ماه

پایان فاز مطالعاتی تدوین «توافقنامه‌ سطح خدمات ارتباطی» تا دی ماه

پروژه مطالعاتی بررسی و تدوین ضوابط و چارچوب‌ توافقنامه‌های سطح خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات (SLA ) که در مرکز تحقیقات مخابرات ایران انجام می شود، تا دی ماه پایان می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، فتانه ایازی مجری این پروژه با بیان اینکه توافقنامه‌ سطح خدمات (SLA) به افزایش کیفیت سرویس‌های اپراتورها کمک می‌کند، گفت: این پروژه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هدف شفاف سازی و افزایش کیفیت خدمات سرویس‏های ارتباطاتی ثابت و سیار تعریف شده است.

وی اظهار داشت: در این پروژه ابتدا خدمات ارائه شده در قالب پروانه‌های ارتباطی ثابت و سیار، شناسایی شده و سپس با توجه به نتایج مطالعات تطبیقی، استانداردها، توصیه نامه ‏ها و نظرات خبرگان و در نظر گرفتن نحوه ارائه هر خدمت در کشور، نحوه و میزان ورود رگولاتوری در بحث توافق‏نامه‏ های سطح خدمات منعقد شده با کاربران نهایی و یا بین اپراتوری کشور استخراج می­ شود. در انتها نیز پیش ‏نویس مصوبات مربوطه جهت تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آماده خواهد شد.

ایازی هدف ورود رگولاتوری به این موضوع را شفاف­سازی و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده از طریق ایجاد چارچوب‏ های لازم برای قراردادهای بین اپراتوری و در صورت لزوم، تعیین سطوح مختلف کیفیت برخی از خدمات عنوان کرد و گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با سفارش این پروژه به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، قصد دارد که چگونگی تأمین منافع و نیازهای مشتریان حقوقی و حقیقی را در قراردادهای سطح خدمات مشخص کرده و با تصویب ضوابط و چارچوب‌های موردنیاز، روند آن را بهبود بخشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد خدمات ICT که در چارچوب مجوز فعالیت اپراتورهای ثابت و سیار در کشور به آن اشاره شده است، همزمان با بررسی رویکرد رگولاتورهای منتخب دنیا و همچنین اپراتورهای برتر بین ‏المللی در خصوص توافق‏نامه‏ های سطح خدمات، از نظرات اپراتورهای داخلی مرتبط با حوزه پروژه و همچنین خبرگان صنعت ICT کشور استفاده کرده ‏ایم تا به جمع‏ بندی نهایی در خصوص میزان و نحوه ورود رگولاتور ICT کشور به مباحث مربوط به توافق‏نامه ‏های سطح خدمات (SLA ) با مشترکین نهایی و یا بین اپراتوری برسیم.

به گفته ایازی، در مرحله بعد با بررسی استانداردهای مرتبط و تجربیات جهانی، تعیین شاخص ‏های فنی و پشتیبانی مناسب و در صورت لزوم، تعیین حدود آستانه آنها جهت درج در توافق­نامه­ های سطح خدمات انجام می‏ شود. در توافق‏نامه‏ های سطح خدمات، مباحث تعرفه و جبران خسارت نیز مطرح می‏ شود.

پژوهشگر گروه مدیریت یکپارچه شبکه مرکز تحقیقات مخابرات ایران اضافه کرد: هم اکنون فاز آخر این پروژه در حال انجام بوده که با توجه به موافقت سازمان رگولاتوری با الحاقیه زمانی، فعالیت­ های این پروژه تا اواخر دی­ ماه سال جاری از سوی پژوهشگاه ICT به پایان خواهد رسید و سپس پیش‌نویس و یا پیش‏‌نویس‏‌های تدوین شده، به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال خواهد شد.

کد خبر 4714229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha