۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶

در مدت ۵۳ روز؛

۱۴۰۰ تن میگو در آب‌های استان بوشهر صید شد/ افزایش ۴۰ درصدی صید

۱۴۰۰ تن میگو در آب‌های استان بوشهر صید شد/ افزایش ۴۰ درصدی صید

بوشهر- معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: صیادان بوشهری در مدت ۵۳ روز ‌هزار و ۴۳۸ تن میگو در آب‌های خلیج‌فارس صید کردند که ۴۰۰ تن بیشتر از سال قبل است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور پاپری صبح پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صید میگو در استان بوشهر بنا به پیشنهاد پژوهشکده میگو، پس از ۵۳ روز تلاش صیادی در آب‌های خلیج‌فارس استان بوشهر برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به ذخایر آبزیان، ممنوع شد.

وی بابیان اینکه میزان صید میگو در استان نسبت به سال قبل افزایش‌یافته است تصریح کرد: در مدت تعیین‌شده برای صید میگو، صیادان این استان افزون بر ‌هزار ۴۳۸ تن میگو صید کردند که نسبت به سال قبل افزایش ۴۰ درصدی ثبت‌شده است.

پاپری افزود: صیادان سال قبل هزار و ۲۰ تن میگو در آب‌های استان بوشهر صید کردند و امسال نیز صید میگو برای فعالان این بخش رضایت‌بخش بود به‌گونه‌ای که ‌هزار و ۲۲۲ تن به‌وسیله شناورهای لنج و قایق دارای مجوز و ۲۱۶ تن هم با شناورهای بدون مجوز صید شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: بیشترین میزان میگوی تخلیه‌شده در اسکله‌های شهرستان بوشهر ثبت‌شده است و بر اساس آمار اخذشده از میزان میگوی صیدشده، ۹۰ درصد آن به گونه ببری سبز و ۱۰ درصد آن به گونه سر تیز یا میگوی سفید اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: بیشترین ذخایر میگو در اعماق ۲۰ تا ۳۰ متر دریا قرار داشت و بیش از ۹۰ درصد میگوی صیدشده استان ببری سبز از بهترین انواع میگوی خلیج‌فارس است.

پاپری افزود: صید میگو در استان بوشهر از ۳۰ مرداد آغاز شد و در مدت صید این آبزی برای افزون بر ۵۰۰ شناور لنج و قایق مجوز صید صادر شد و صیادان استان بوشهر میگوی صیدشده خود را از طریق ۲۵ بندر صیادی و مرکز تخلیه صید آبزیان، وارد بازار کردند.

کد خبر 4716508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha