۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی خبر داد؛

صدور کارت هوشمند با قابلیت امضای الکترونیکی برای پزشکان

صدور کارت هوشمند با قابلیت امضای الکترونیکی برای پزشکان

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، از صدور کارت هوشمند با قابلیت امضای الکترونیکی برای پزشکان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جهانگیری، با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از مُهر پزشکان، گفت: پزشکان با ثبت نام در سایت نظام پزشکی می‌توانند کارت هوشمند خود را با قابلیت امضای هوشمند دریافت کنند.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی به تمامی پزشکان فراخوان داد که در صورت گم شدن مهر، به نزدیک‌ترین شعبه نظام پزشکی مراجعه کرده و یا در سامانه نظام پزشکی اعلام کنند تا این موضوع به اطلاع سازمان های بیمه گر نیز برسد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، امضای الکترونیک پزشکان در مطب‌ها را اقدامی موثر در جلوگیری از این مشکل دانست و گفت: اگر فرآیند نسخه نویسی رایانه ای در مطب‌ها وجود داشته باشد، پزشکان می‌توانند از امضای الکترونیک استفاده کنند.

وی افزود: این قابلیت در کارت هوشمند نظام پزشکی که به پزشکان ارائه می‌شود، وجود دارد و سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت و سازمان توسعه تجارت الکترونیک نیز این مسئله را پذیرفتند و به صورت سیستماتیک انجام می‌شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه بستر صدور کارت هوشمند کاملا فراهم است، گفت: ما با همکاری وزارت بهداشت نرم افزارهای مربوط به پزشکان را آماده کرده‌ایم، از ۱۸ شرکت خصوصی تولید نرم افزار نیز شش شرکت استانداردهای لازم را گرفتند و هم اکنون نرم افزار آن در اختیار پزشکان قرار دارد.

کد خبر 4717597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha