۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۸

مهر گزارش می دهد

کیفیت تولید داخلی ضامن استقبال مردم از لوازم التحریر ایرانی

کیفیت تولید داخلی ضامن استقبال مردم از لوازم التحریر ایرانی

زنجان-کیفیت در بازار لوازم التحریر استان زنجان به عنوان یک اصل مهم مطرح است و ایرانی بودن و خارجی بودن تاثیری در خرید مردم ندارد و کیفیت هر کالایی بیشتر باشد مردم اقبال بیشتری به آن دارند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: زهرا مقدمی: ایرانی یا خارجی، انتخاب سبد کالای ایرانی یعنی رونق تولید و فراهم کردن زمینه اشتغال برای جوانان این مرز و بوم؛ گرایش جامعه به سمت استفاده از کالای ایرانی نه تنها توسعه اقتصادی کشورمان را به‌دنبال دارد، بلکه از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می‌کند.

استفاده از کالای ایرانی یعنی مسدود کردن راه بیکاری جوانان و فعال نگه داشتن نیروی انسانی ارزشمند برای توسعه و آبادانی کشور که این مهم می‌تواند در بخش‌های مختلف بروز و ظهور پیدا کند و بی‌تردید یکی از این بخش‌ها، تولید در عرصه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان است اما فارغ از مسئله رونق تولید در این بخش، موضوع طراحی لوازم‌التحریر است که معتقدیم باید نیازسنجی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد تا زمینه را برای تولید لوازم‌التحریر بر اساس نیاز دانش‌آموزان فراهم کند.

فراموش نکنیم که دانش آموزان در خصوص تهیه مایحتاج تحصیلی خود به‌ویژه لوازم‌التحریر، به دنبال تنوع و قشنگی هستند، به همین خاطر در بسیاری از مواقع حتی اگر لوازم‌التحریر از کیفیت مناسب نیز برخوردار نباشد اما چون تنوع دارد، دانش‌آموزان ناخواسته از این لوازم استقبال می‌کنند.

تنوع کالا و کیفیت مطلوب لوازم‌التحریر باعث استقبال خانواده‌ها از این تولیدات می‌شود و بی‌تردید این خود کمک بسیار شایانی به اقتصاد کشور کرده و چرخ تولید خواهد چرخید

خوشبختانه جذابیت کالای ایرانی طی سال‌های اخیر در سطح کشور و به تبع آن در استان زنجان روند صعودی داشته و بر اساس آمار اعلام شده، تمایل خانواده‌های ایرانی برای استفاده از کالای ایرانی در حوزه لوازم‌التحریر نسبت به دو سال پیش ۱۵ درصد افزایش یافته و به ۷۰ درصد رسیده است.

تنوع کالا و کیفیت مطلوب لوازم‌التحریر باعث استقبال خانواده‌ها از این تولیدات می‌شود و بی‌تردید این خود کمک بسیار شایانی به اقتصاد کشور کرده و چرخ تولید خواهد چرخید تا جوانان این مرز و بوم در حوزه اشتغال دغدغه زیادی نداشته باشند.

اقبال خانواده به استفاده از دفتر ایرانی بهتر شده است

با یک تولیدکننده کاغذ در استان زنجان هم‌کلام شدیم. احمدی می‌گوید: در استان زنجان واحد تولیدکننده دفتر فعال داریم و اقبال خانواده به استفاده از دفتر ایرانی بهتر شده و این استقبال باعث شده تولید این کالا به ۶۰ درصد افزایش پیدا کند.

احمدی ابراز می‌کند: محصولاتی که در این عرصه تولید می‌شود، دارای نشان (ایران‌کد) است و خوشبختانه بازار خوبی دارد و می‌توان گفت که راضی‌کننده است اما با همه این اوصاف مسئولان باید حمایت‌های لازم را در این زمینه به عمل آورند.


این تولیدکننده می‌افزاید: علاوه بر همه این موارد، مساعدت و حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان در این عرصه باعث می‌شود تا تولیدات در این زمینه افزایش یافته و جوانان بیشتری بتوانند در این زمینه مشغول به کار شوند.

شرایط نسبت به گذشته تفاوت زیادی داشته و شهروندان زنجان استقبال زیادی نسبت به خرید لوازم التحریر ایرانی دارند

یک فروشنده باسابقه لوازم‌التحریر در بازار زنجان از استقبال شهروندان زنجانی از لوازم التحریر ایرانی خبر داد و گفت: شرایط نسبت به گذشته تفاوت زیاد داشته و شهروندان زنجان استقبال زیادی نسبت به خرید لوازم التحریر ایرانی دارند.

سید محمد علویون با بیان اینکه در حال حاضر بخش مهمی از بازار لوازم التحریر را کالای خارجی به خود اختصاص داده  است، افزود:  با این وجود مردم دنبال خرید کالای باکیفیت ایرانی بود و بین کالای با کیفیت ایرانی و مشابه خارجی، کالای ایرانی را انتخاب می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه فروش برخی از لوام التحریر ایرانی با توجه به کیفیت از استقبال خوبی برخوردار  هستند، ادامه داد: به عنوان نمونه برندی از مداد رنگی در بازار وجود دارد که طی بیش از 20 سال بیشترین استقبال را از سوی خریداران دارد و همچنین پاک کن و تراش ایرانی و جا مداد ایرانی بازار خوبی دارند.

علویون متذکر شد:  بی شک مردم دنبال  خرید کالای با کیفیت هستند و زمانی که بینند کالای تولید داخل دارای کیفیت مطلوبی است کالای ایرانی خرید می‌کنند.


افزایش اقبال مردم نسبت به مصرف کالای داخلی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این خصوص معتقد است: اقبال و استقبال مردم در استان زنجان برای مصرف لوازم‌التحریر داخلی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

ناصر فغفوری با بیان اینکه خوشبختانه در راستای حمایت از کالای ایرانی گام‌های موثری در استان برداشته شده است، می‌افزاید: با توجه به ظرفیت بالایی که در زمینه تولید لوازم‌التحریر در داخل کشور وجود دارد، در حال حاضر شاهد فعالیت تولیدکننده‌های داخلی در بازار لوازم‌التحریر هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه تبلیغات لوازم‌التحریر نیز فعالیت‌های خوبی انجام ‌گرفته است، ادامه می‌دهد: اقبال و استقبال مردم استان زنجان برای مصرف لوازم‌التحریر داخلی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است که این خود می‌تواند انگیزه تولید در این عرصه را افزایش دهد.


ضرورت تقویت فرهنگ استفاده از لوازم‌التحریر داخلی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه گفتگو یادآور می‌شود: ارتقای کیفیت لوازم‌التحریر باعث شده استقبال مردم از این محصول داخلی در کشور بیشتر شود.

وی ادامه می‌دهد: امیدواریم مردم نسبت به استفاده از لوازم‌التحریر داخلی اقبال خوبی داشته باشند؛ چراکه این امر باعث خواهد شد تا واحدهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، از رونق بیشتری برخوردار شوند.

باید فرهنگ‌سازی لازم در راستای استفاده از محصولات داخلی صورت گرفته و در کنار این مهم، به موضوع انطباق تولیدات داخلی با ذوق و سلیقه دانش‌آموزان نیز اهتمام شود

این مسئول ابراز می‌کند: علاوه بر همه این موارد، معتقدیم باید فرهنگ‌سازی لازم در راستای استفاده از محصولات داخلی صورت گرفته و در کنار این مهم، به موضوع انطباق تولیدات داخلی با ذوق و سلیقه دانش‌آموزان نیز اهتمام شود.

فغفوری در تکمیل صحبت‌های خود اظهار می‌کند: لوازم‌التحریر تولید شده در داخل کشور از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و می‌توان گفت که تشابه زیادی با کالاهای وارداتی از این جنس دارد، به همین خاطر رسانه‌ها نیز باید در زمینه مصرف این کالاها، فرهنگ‌سازی لازم را در جامعه انجام دهند تا این روند که امروز شاهد استقبال خوب دانش‌آموزان از لوازم‌التحریر ایرانی هستیم، تداوم داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان نیز یکی دیگر از افراد دغدغه‌مند در این زمینه است. سیدمحمود موسوی می‌گوید: خوشبختانه تنوع لوازم‌التحریر در فروشگاه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها روند مطلوبی داشته و این امر باعث شده است تا اقبال خانواده‌ها نسبت به استفاده از لوازم‌التحریر ایرانی بیشتر شود.

موسوی با بیان اینکه در استان زنجان تولید دفتر ایرانی باعث شده خانواده‌ها از این تولیدات استقبال خوبی به عمل آورند، تصریح می‌کند: رسانه‌ها می‌توانند فرهنگ‌سازی خوبی نسبت به مصرف لوازم‌التحریر ایرانی داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان می‌افزید: دولت و سیستم بانکی باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند؛ چراکه واردات لوازم‌التحریر چینی عرصه را بر تولیدکنندگان داخلی تنگ کرده و باعث بیکاری قشر جوان می‌شود.

بیشتر لوازم‌التحریر در ایران، وارداتی است

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار در استان زنجان نیز از فعالیت ۱۵۰ واحد صنفی نوشت‌افزار در زنجان خبر داده و می‌افزاید: ۸۰ درصد از نوشت‌افزاری که امروز در بازار عرضه می‌شود، مربوط به محصولات خارجی است.

متاسفانه قیمت نوشت‌افزار در سال‌جاری نسبت به پارسال ۵ برابر شده است و این باعث شده که استقبال خانواده‌ها از این محصولات کاهش یابدفریدون رستم‌خانی ابراز می‌کند: متاسفانه قیمت نوشت‌افزار در سال‌جاری نسبت به پارسال ۵ برابر شده است و این باعث شده که استقبال خانواده‌ها از این محصولات کاهش یابد.

وی با بیان اینکه کیفیت خوب لوازم‌التحریر باعث می‌شود خانواده‌ها از تولید داخلی استفاده کنند، ادامه می‌دهد: باید واحدهای تولیدی نوشت‌افزار به کیفیت کالاها توجه کنند تا مردم نیز به سمت مصرف کالای داخلی گرایش پیدا کنند؛ چرا که تحقق این موضوع اشتغال جوانان را به دنبال خواهد داشت.


رئیس اتحادیه نوشت‌افزار در استان زنجان با بیان اینکه اغلب لوازم‌التحریر موجود در بازار، وارداتی است، می‌گوید: خوشبختانه طی سال‌های گذشته محصولات داخلی در بازار با تنوع خوبی همراه بوده که این امر باعث شده خانواده‌ها این محصولات را بهتر خریداری کنند.

رستم‌خانی یادآور می‌شود: مردم باید در خرید لوازم‌التحریر مورد نیاز خود دقت کنند، این در حالی است که قیمت لوازم‌التحریر در واحدهای صنفی دارای پروانه کسب بر روی اجناس درج شده است.

 فرهنگ استفاده از لوازم‌التحریر داخلی و ایرانی از ابتدای کودکی باید تقویت شود، این در حالی است که متاسفانه به فرهنگ استفاده از لوازم‌التحریر داخلی بها داده نشده و در مقابل، تنوع لوازم‌التحریر وارداتی باعث شده خانواده‌ها اقبال بیشتری از کالاهای وارداتی ـ علی‌رغم آنچه که مسئولان عنوان می‌کنند ـ داشته باشند.

کد خبر 4719350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha