۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۳۶

نماینده ولی فقیه در کردستان:

علما و روحانیون در تثبیت حاکمیت اسلام در جامعه پیشگام هستند

علما و روحانیون در تثبیت حاکمیت اسلام در جامعه پیشگام هستند

سنندج - نماینده ولی فقیه در استان کردستان علما و روحانیون را در راستای تثبیت حاکمیت اسلام و آموزه‌های دینی در جامعه پیش رو و پیشگام عنوان کرد و گفت: تجلیل از مقام این قشر در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه سه شنبه در شب خاطره شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام که به همت حوزه هنری کردستان و در سالن همایش‌های صدا و سیمای مرکز این استان برگزار شد، اظهار داشت: در هر شرایطی انبیا الهی برای پیاده کردن آموزه های ادیان در نسل های مختلف تلاش کرده و امروز علما و روحانیون ادامه دهنده راه آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه علما و روحانیون در جامعه در راستای تثبیت حاکمیت اسلام و آموزه‌های دینی پیشگام و پیشرو هستند، افزود: این قشر از جامعه همواره و در هر شرایطی در راستای ترویج آموزه‌های دینی در جامعه تلاش کرده و در این راه نیز رشادت های بی نظیری را نیز داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود دین مبین اسلام است که در جهان به اقتدار دست پیدا کرده است، ادامه داد: بخش زیادی از این اقتدار و عزت، وابسته به تلاش‌ها، ایثار و رشادت های علما و روحانیون است که به عنوان یک قشر پیشرو و پیشگام در جامعه حضور داشته و دارند.

آیت الله حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه و شخصیت و منزلت شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام اشاره کرد و یادآور شد: هر چند که این جانب افتخار همراهی و آشنایی با حاج ماموستا شیخ الاسلام را نداشتم ولی بدون شک بر اساس گفته‌های دوستان و علما و روحانیون استان ایشان شخصیت بی نظیر و چهره‌ای بی مثال در حوزه مسائل مختلف به ویژه تقریب مذاهب اسلامی بوده اند.

وی با بیان اینکه حاج ماموستا شیخ الاسلام در راستای تقویت وحدت و همدلی در جامعه تلاش های بی نظیری داشته اند، بیان کرد: شهادت آن شهید در ماه مبارک رمضان نشان‌ دهنده جایگاه و شخصیت والای وی در نزد خدای متعال است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان خواستار توجه ویژه به شهدا به ویژه شهدای روحانی شد و اظهار داشت: ترویج راه و روش شهدا و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت یکی از نیازهای لازم و ضروری در جامعه کنونی است.

در جریان برگزاری این شب خاطره شماری از شاگردان شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام به بیان خاطراتی از ایشان پرداخته و در پایان از یادگار آن شهید نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از محمدفایق فرجی به دلیل تالیف کتاب شیخ الاشهدای کردستان و مهرداد یوسفی به دلیل تهیه و تولید مستند از زندگی آن شهید و سایر شهدای روحانی تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 4721602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha