۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۲۴

سرویس پکیج دیواری قبل از فصل سرما

سرویس پکیج دیواری قبل از فصل سرما

پکیج دیواری یکی متداول‌ترین وسیله‌های گرمایشی است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر برای گرمایش از پکیج دیواری استفاده می کنید، برای پیشگیری از خرابی آن، بهتر است سرویس پکیج را حداقل سالی یک بار انجام دهید. با سرویس و رسوب گیری پکیج می توانید تا مدت ها از هزینه های بالای تعمیرات پکیج ایمن باشید. هزینه سرویس پکیج قبل از بروز آسیب های جدی، کمتر از هزینه تعمیرات و تعویض قطعات آن است. به همین دلیل کارشناسان تعمیر پکیج آرا سرویس توصیه می‌کنند که نگهداری اصولی و سرویس به موقع پکیج را فراموش نکنید و قبل از فصل سرما از متخصصان این حوزه برای سرویس پکیج  کمک بگیرید.

مزایای استفاده از پکیج دیواری

در حال حاضر پکیج دیواری از الویت های همه افراد برای سیستم گرمایشی ست و دلیل این انتخاب بی چون و چرا، مزیت های متعدد پکیج های دیواری ست. از مهم ترین مزایای پکیج دیواری می توان به موارد بالا اشاره کرد:
* مستقل بودن دستگاه پکیج برای هر واحد مسکونی
* امکان دسترسی راحت و سریع به  پکیج برای تنظیم دلخواه دمای آب مصرفی و رادیاتور
* اشغال فضای کم
* تامین آب گرم مناسب برای مصارف روزانه
* کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری
* مصرف بهینه سوخته و بازدهی بالا

در کنار همه مزایای بالا باید در نظر داشت که این وسیله پرکاربرد نیاز به نگهداری مداوم دارد. در صورت نگهداری اصولی خسارات و هزینه‌های جانبی سرویس و تعمیر پکیج به حداقل می رسد. به توجه به سختی آب شهری یکی از متداول ترین مشکلاتی که برای پکیج رخ می دهد، رسوب املاح آب در قطعات و لوله‌های آن است. در صورت رسوب در قطعات پکیج دیواری باید برای رسوب زدایی آن اقدام کنید.

چگونه از رسوب گیری پکیج جلوگیری کنیم؟

سختی آب و وجود املاح معدنی در آن باعث ایجاد رسوب در لوله‌ها و مخزن می‌شود. با استفاده از یک دستگاه تصفیه می‌توانیم تا حد زیادی از بروز این رسوبات جلوگیری کنیم. هنگام راه‌اندازی پکیج، فیلترهای تصفیه را بر سر راه آب سرد ورودی نصب می‌کنیم تا املاح موجود درآب، وارد دستگاه نشود.همچنین می‌توانید از محلول‌های محافظ در برابر رسوبات استفاده کنید. به این ترتیب تا حد زیادی تشکیل لایه‌های رسوب را به تعویق می‌اندازید. با استفاده از فیلترهای تصفیه آب می‌توانید مانع بروز املاح به دستگاه پکیج و ایجاد رسوب شوید.

چه زمانی رسوب‌زدایی پکیج دیواری را انجام دهیم؟

اگر موقع استفاده از آب گرم پکیج، ناگهان آب سرد شود و این اتفاق چندین بار تکرار شود می توان گفت که رسوب در قطعات پکیج ایجاد شده است. به عبارتی سرد و گرم شدن آب، از نشانه‌های ایجاد رسوب در مخازن حرارتی و لوله ‌های پکیج است و باید برای رسوب گیری اقدام کنید. رسوب موجود در لوله‌ها باعث تنگ شدن مسیر آب می‌شود و در نتیجه آب با فشار و سرعت کمتری در لوله‌ها جریان پیدا می‌کند.

به همین دلیل، تا زمانی که آب به محل مصرف برسد، سرد می‌شود. رسوب موجود در مخازن حرارتی نیز باعث ضخیم شدن دیواره‌های منبع می‌شود و باید انرژی و گرمای بیشتری مصرف شود تا آب گرم شود. معمولا رسوب در  قطعات پکیج  دیواری منجر به سوراخ شدن مخزن آب شود. پس قبل از این که با این مشکلات مواجه شوید، بهتر است خودتان پیشگیری آغاز کنید و رسوب‌زدایی را انجام دهید.

چطور پکیج دیواری را رسوب‌زدایی کنیم؟

توصیه می کنیم برای رسوب‌زدایی و تعمیر پکیج  از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. رسوب زدایی پکیج بصورت زیر انجام می شود:

راه اول برای رسوب زدایی پکیج دیواری، رسوب‌زدایی پکیج با پمپ:

برای رسوب‌زدایی و تعمیر پکیج می توانید از پمپ اسید شویی استفاده می‌شود که آن را درون ظرف اسید قرار می‌دهند و خروجی آن را به یک طرف مبدل وصل می‌کنند. طرف دیگر مبدل را نیز با شلنگی به ظرف متصل می‌کنند. حالا با پمپاژ اسید داخل مبدل، رسوب‌زدایی انجام می‌شود و با استفاده از شلنگ رسوبات خارج می‌شود. در آخر نیز با پمپاژ آب به داخل مبدل، آن را شستشو می‌دهند تا اسیدی درون دستگاه باقی نماند.

راه دوم برای رسوب زدایی پکیج دیواری، باز کردن پکیج دیواری:

دو شاخه برق پکیج را از پریز بکشید و کاور پکیج را باز کنید.

شیر ورودی آب سرد پکیج را ببندید، سپس شیر پرکن پکیج را در جهت عقربه‌های ساعت باز کنید. (شیر پرکن وسیله‌ای است که از آن برای کنترل دبی جریان آب سرد ورودی به پکیج استفاده می‌شود.) حالا شیر آب گرمی که در پایین‌ترین نقطه قرار دارد، (که معمولا شیر آب گرم شیلنگ دستشویی است) را باز کنید تا آب سیستم خالی شود و عقربه فشار پکیج روی عدد صفر قرار گیرد. به این ترتیب آب پکیج را تخلیه می‌کنید.

 با استفاده از دو عدد پیچ آلن شماره چهار، مبدل پکیج را که به بلوک‌ها متصل است باز کنید و سپس آن را درآورید.

مبدل پکیج را رسوب‌زدایی کنید. برای این کار از ماده‌ای به نام دیسکلر استفاده می‌کنند. دیسکلر یا رسوب‌زدا محلول شیمیایی است که برای پاک‌سازی دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی به کار می‌رود. می‌توانید مطمئن باشید که این ماده به پکیج شما هیچ آسیبی نمی‌رساند چرا که با توجه به ساختار آن تهیه شده است. اما باید حواستان باشد که هنگام کار با این ماده احتیاط لازم را رعایت کنید و از ماسک و دستکش و لباس کار استفاده کنید. هم‌چنین بهتر است چشمان‌تان را با عینک مخصوص بپوشانید. سپس دیسکلر را درون سوراخ موجود در مبدل بریزید تا عمل اسیدشویی انجام شود. یک ربع صبر کنید و سپس با فشار آب آن را بشویید.

در صورتی که رسوب‌ها به صورت کامل از بین نرفت، باید کار را با حرارت دادن و ضربه زدن ادامه دهید. به این ترتیب که ابتدا مبدل را روی شعله گاز می‌گیرید و خوب حرارت می‌دهید، سپس با چکش روی آن ضربه می‌زنید یا زیر فشار آب می‌گیرید تا باقی رسوبات نیز کنده شود.

پیش از نصب مبدل دقت کنید که اگر اورینگ‌ها تغییر شکل داده بودند، آن‌ها را عوض کنید. اورینگ اتصال حلقه‌ای شکل است که برای نصب مبدل استفاده می‌شود. مبدل را سر جای خود به گونه‌ای قرار دهید که شیارهای آن سمت چپ قرار گیرد و آن را نصب کنید.

 فشار پکیج را روی عدد یک و نیم تنظیم و سپس آن را روشن کنید.

بهترین زمان سرویس پکیج دیواری

اگر به تازگی پکیج را خریداری کرده‌اید یا پس از سرویس کامل، دوره‌های زمانی خاصی را مشخص کنید تا به طور مرتب تعمیر پکیج را انجام دهید. به عنوان مثال می‌توانید اول هر نیم سال را برای این کار اختصاص دهید. هم‌چنین در صورت وجود املاح در آب و رسوب در قطعات و لوله‌های رادیاتور، علائمی در پیکج ظاهر می‌شود که در صورت مشاهده آن، باید اقدام به رسوب‌زدایی کنید. پس بهتر است هر چند ماه یک بار خودتان پکیج را مورد بازبینی چشمی قرار دهید تا در صورت بروز مشکل در قطعات دستگاه، سریعا متوجه شوید و آن را رفع کنید. اگر مدت زمان زیادی می‌گذرد که از دستگاه استفاده می‌کنید، به کمک یک متخصص، پکیج را به صورت کامل سرویس و به ویژه رسوب‌زدایی کنید. حتما هر سال با شروع فصل سرما، سرویس پکیج را انجام دهید.

سرویس پکیج دیواری با کمک افراد متخصص

تیم تعمیرات آرا سرویس پیشنهاد می کند برای سرویس و تعمیر پکیج از نیروهای متخصص کمک بگیرید. فراموش نکنید که در صورت نشتی یا سوراخ شدن مخازن پوسیده، باید برای تعویض پکیج اقدام کنید پس بهتر است در زمان مقرر و پیش از بروز هر یک از این مشکلات، برای سرویس پکیج  اقدام کنید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4722175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha