۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۲

توصیه‌هایی برای یک سفر کاری عالی با اتوبوس

توصیه‌هایی برای یک سفر کاری عالی با اتوبوس

اگر سفرهای کاری خود را با اتوبوس انجام می‌دهید نکات کاربردی مقاله حاضر، برای تجربه یک سفر کاری عالی به شما کمک خواهد کرد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه که دامنه جغرافیایی کسب‌وکارها توسعه پیدا کرده است نیاز به انجام مأموریت‌ها و سفرهای کاری برون‌شهری و حتی برون‌مرزی، برای صاحبان مشاغل و کارمندان، بیش از هر زمان دیگری محسوس شده است؛ به‌طوری که می‌توان گفت سفرهای کاری، حجم قابل توجهی از سفرهای انجام شده در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.

سفر کاری را می‌توان با هر وسیله نقلیه‌ای انجام داد؛ هرچند که استفاده از هواپیما به‌دلیل راحتی و سرعت بالا در جابجایی در این‌گونه سفرها از محبوبیت بیشتری برخوردار است اما افراد زیادی ترجیح می‌دهند که وسایل نقلیه دیگری همچون اتوبوس را برای سفر کاری خود انتخاب کنند. تهیه بلیط اتوبوس، سریع‌تر و آسان‌تر انجام شده و از سوی دیگر اگر از اتوبوس استفاده می‌کنید مجبور نیستید برای انجام مأموریت کاری‌تان هزینه زیادی بپردازید.

اگر شما نیز مکرراً به مسافرت‌های کاری می‌روید حتماً از تنش و استرس این‌گونه سفرها و دشواری‌های برنامه‌ریزی برای آن آگاه هستید. موفقیت شما در انجام مأموریت کاری خود پس از رسیدن به مقصد مستلزم این است که سفر خوب، آرام و بی‌دردسری را تجربه کرده باشید. بنابراین اگر شما نیز سفرهای کاری خود را با اتوبوس انجام می‌دهید نکات کاربردی مقاله حاضر، به شما برای تجربه یک سفر کاری عالی کمک خواهد کرد.

۱- بلیط اتوبوس را به دقت تهیه کنید

برخی اوقات، مجبور هستیم برنامه سفر کاری خود را در آخرین لحظات تنظیم کنیم. اگر شما هم بدون برنامه‌ریزی قبلی و به‌طور ناگهانی مطلع شده‌اید که قرار است فردا در یک جلسه کاری در شهر دیگری حضور پیدا کنید نگران نباشید، کمک گرفتن از سایت های معتبر فروش بلیط راه‌حل خوبی برای این خرید است. به‌همین منظور می‌توانید از خدمات تهیه بلیط اتوبوس علی ‌بابا بهره ببرید. توصیه می‌شود برای خرید بلیط، حسابی دقت کنید زیرا بی‌دقتی در خرید، می‌تواند سفرتان را مختل کند.

۲- لیست کارهای‌تان را مکتوب کنید

 بهتر است یک چک‌لیست از تمام کارهای خود برای قبل و حین سفر تهیه کنید تا مطمئن باشید که چیزی را از قلم نیانداخته‌اید و تمام وسایل، مدارک و اسناد ضروری سفر و جلسه کاری خود را برداشته‌اید. مثلا مدارکی مثل کارت ملی، بلیط اتوبوس، یادداشت‌ها و مواردی از این دست را حتما باید با خود بردارید. به این ترتیب در طول سفر، آرامش خاطر بیشتری داشته و از تنش و استرس دور خواهید ماند.

۳- در انتخاب صندلی خود دقت کنید

بدون شک، شرایط سفر پیش از رسیدن به جلسه یا قرار کاری در موفقیت شما تأثیر زیادی خواهد داشت. بنابراین توصیه می‌شود در انتخاب اتوبوس و صندلی خود دقت کنید تا در طول سفر، با مشکلات آزاردهنده مواجه نشوید. اگر به تنهایی و به‌خصوص شبانه سفر می‌کنید صندلی تکی رزرو کنید تا بدون نگرانی از ایجاد مزاحمت توسط مسافران دیگر به خوبی استراحت کرده و پس از رسیدن به مقصد پرانرژی باشید. ترجیحاً از صندلی ردیف جلو استفاده نکنید چون علاوه بر اینکه با نگاه کردن به جاده دچار استرس می‌شوید بلکه صدای مکالمه راننده یا رادیوی روشن مانع استراحت شما خواهد شد. با استفاده از خدمات خرید بلیط اتوبوس علی ‌بابا می‌توانید صندلی مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید.

۴- بالشت دور گردنی به همراه داشته باشید

هیچ چیز مثل درد گردن نمی‌تواند تمرکز شما را در یک جلسه کاری بر هم زند. بنابراین برای اینکه چنین تجربه‌ای نداشته باشید بهتر است در طول سفر از بالشت دور گردنی استفاده کنید تا گردن‌تان به‌ویژه در طول خواب، راحت‌تر قرار گرفته و شما را پس از رسیدن به مقصد دچار گردن‌درد نکند.

۵- مراقب تغذیه خود باشید

امیدواریم آن‌قدر بدشانس نباشید که در روز کاری خود در مقصد دچار مسمومیت شوید اما باید در نظر داشته باشید که تمام رستوران‌های بین‌راهی قابل اعتماد نیستند و ممکن است با خوردن غذای فاسد در مسیر، دچار مسمومیت گوارشی شوید. بنابراین توصیه می‌شود خوراکی خانگی سبکی همراه خود داشته باشید و در طول سفر از آن‌ها میل کنید تا پس از رسیدن به مقصد مجبور نباشید جلسه کاری خود را به‌دلیل مشکلات گوارشی لغو کنید. غذاهای پروتئین‌دار، گزینه مناسبی برای سفرهای کاری به‌شمار می‌آیند زیرا مدت زمان بیشتری می‌توانند انرژی را در بدن ذخیره کنند. در ضمن، خوردن آب آشامیدنی سالم را نیز در طول سفر فراموش نکنید تا به دلیل کم‌آبی، مجبور به تحمل سردرد و سرگیجه در جلسات کاری خود نشوید.

۶- خوب بخوابید

خواب‌آلودگی در جلسه کاری نه تنها تمرکزتان را بر هم می‌زند بلکه می‌تواند تصویر نامطلوبی از شما در ذهن مخاطبان‌تان ایجاد کند. بنابراین می‌توانید خستگی سفر خود با اتوبوس را با خواب کافی و با کیفیت در طول سفر جبران کنید. به‌همین جهت بهتر است لوازمی نظیر بالشت و پتوی مسافرتی، چشم‌بند و حتی گوش‌گیر همراه خود داشته باشید تا بتوانید خواب راحتی را در اتوبوس تجربه کرده و به هنگام رسیدن به مقصد، سرحال و پرانرژی باشید.

۷- سبک سفر کنید

قطعاً نمی‌خواهید با یک چمدان بزرگ و سنگین که حملش دشوار است به جلسات کاری خود از مکانی به مکان دیگر رفت‌وآمد کنید. بنابراین حتی‌الامکان از به همراه داشتن وسایل غیرضروری اجتناب کرده و سبک‌تر سفر کنید.

ساعت‌های طولانی سفر با اتوبوس می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا شما لپ‌تاپ خود را از کیف‌تان درآورده و از این فرصت برای انجام کارهای ناتمام و تنظیم و برنامه‌ریزی جلسات کاری خود استفاده کنید. بنابراین از اینکه سفر کاری‌تان را با اتوبوس انجام می‌دهید لذت ببرید و با رعایت نکات فوق، سفری عالی و پردست‌آورد را تجربه کنید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4737307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha