فراخوان پژوهشی پژوهشکده تاریخ اسلام

فراخوان پژوهشی پژوهشکده تاریخ اسلام

گروه روش‌شناسی تاریخی و تاریخ نگاری پژوهشکده تاریخ اسلام از تمامی استادان، پژوهشگران و دانشجویان دکتری برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، گروه روش‌شناسی تاریخی و تاریخ نگاری پژوهشکده تاریخ اسلام در جهت حمایت از تولیدات علمی در زمینه روش‌شناسی و تاریخ نگاری، از تمامی استادان، پژوهشگران و دانشجویان دکتری برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد.

این گروه سعی می کند با انعقاد قرارداد پژوهشی و قرارداد ترجمه آثار ارزشمند، گامی کوچک در حمایت از پژوهش‌های تاریخی و تولید ادبیات تاریخی بردارد. گروه‌های تاریخ و سایر رشته‌های مرتبط سراسر کشور را دعوت می‌ کند تا فهرستی از رساله‌های دکتری دارای نوآوری و با قابلیت انتشار در زمینه‌های فوق‌الذکر را به پژوهشکده تاریخ اسلام ارسال دارند تا با دعوت از نویسندگان اثر، در روند داوری و انعقاد قرارداد انتشار قرار گیرد.

محورهای کلی:

1) تاریخ نگاری ایران:

- تاریخ نگاری ایران باستان

- تاریخ نگاری ایران اسلامی در دوره‌های مختلف

2) تاریخ نگاری اسلامی:

- در حوزه‌های شامات، مصر، عراق، آسیای صغیر و عثمانی، هند، آسیای میانه و سایر قلمروهای دنیای اسلام

3) مکاتب تاریخ نگاری مختلف معاصر کشورهای دیگر

4) روش‌شناسی تاریخی

5) روایت‌شناسی تاریخی

6) دانش‌های معین دانش تاریخ

پژوهشگران عزیز برای ارسال طرح های خود درخصوص فراخوان گروه روش شناسی و تاریخ نگاری می توانند فرم (مربوطه) مربوطه را تکمیل و به آدرس ایمیل ravesh@pte.ac.ir ارسال کنند.

قابل توجه آن دسته از پژوهشگرانی که در حوزه ترجمه فعالیت می کنند، در خصوص موضوعات فراخوان گروه روش شناسی و تاریخ نگاری، لطفا نمونه ترجمه (تقریبا ۱۵-۲۰ صفحه) و pdf اصل کتاب را به ایمیل ravesh@pte.ac.ir ارسال کنند.

کد خبر 4739334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha