۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۹:۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

اجتماع بزرگ «جاماندگان اربعین حسینی» در همدان برگزار می شود

اجتماع بزرگ «جاماندگان اربعین حسینی» در همدان برگزار می شود

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری اجتماع بزرگ «جاماندگان اربعین حسینی» در همدان خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری هیئت های حسینی و مشارکت مردم انجام خواهد شد.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون برنامه‌های انجام شده تبلیغات اسلامی همدان در راستای بدرقه و استقبال از زائران اربعین حسینی اظهار داشت: در زمینه بدرقه و استقبال زائران اربعین خیمه ای در همدان و در امامزاده فرزند علی(ع) واقع در آرامگاه باباطاهر برپا شده که زائران برای حرکت از همدان به کربلا در این مکان حاضر شده و پس از برگزاری یک برنامه مذهبی و روضه خوانی توسط برخی مسئولان بدرقه می شوند.

وی با بیان اینکه سیستمی توسط جبهه فرهنگی در این مکان مستقر شده که نیابت از شهید می گیرند، اظهار داشت: در این برنامه هر زائر به نیابت از شهید زیارت کربلا خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه همین مکان برای بازگشت زائران نیز در نظر گرفته شده که البته هنوز در همدان پیش بینی های قطعی نهایی نشده است، گفت: از آنجایی که همدان به عنوان یکی از ۳ استان پس کرانه در جابجایی زائران اربعین در مسیر بازگشت انتخاب شده و زائران ۷ استان کشور پس از زیارت کربلا به همدان می آیند و از همدان به استان هایشان منتقل خواهند شد برنامه هنوز نهایی نشده است.

حجت الاسلام نظیری گفت: ستاد اربعین استان همدان در شهر مریانج فضایی را آماده کرده که زائران کربلای معلای ۷ استان کشور پس از بازگشت در این مکان حاضر می شوند.

وی با بیان اینکه اگر شرایط به گونه ای رقم بخورد که اختیار برنامه میزبانی از دست تبلیغات اسلامی خارج شود مجبور به حضور در مکان پیش‌بینی شده در مریانج برای انجام امور تبلیغی و فرهنگی هستیم، گفت: طبق برنامه ها روزانه ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ اتوبوس زائر در همدان تخلیه می شود که بر همین اساس پایانه موقتی در مریانج در نظر گرفته شده تا برنامه‌ها منسجم انجام شود.

برپایی ایستگاه صلواتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی تبلیغی مدنظر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه برپایی ایستگاه صلواتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی تبلیغی مدنظر است و طبق بازدید صورت گرفته نمایی از بین الحرمین در این مکان در نظر گرفته شده و در حال آماده سازی است که جلوه معنوی فضا را بیشتر خواهد کرد، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر بود در ۷۵ ایستگاه صلواتی استان همدان طلبه‌های تبلیغات اسلامی مستقر شوند تا علاوه بر اقامه نماز اجرای برنامه‌های فرهنگی تبلیغی را در برنامه قرار دهند.

وی با بیان اینکه امسال شرایط همدان متفاوت شد و با توجه به میزبانی همدان از زائران ۷ استان کشور برنامه ها به مسیر بازگشت زائران متمرکز شد، گفت: در تمام ایستگاه‌های صلواتی استان همدان ظرفیت استقرار طلبه ها وجود دارد و این کار انجام خواهد شد.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه از سوی دیگر برنامه‌ریزی شده بود تا طلبه‌ها با کاروان های فاقد روحانی راهی کربلا شوند، گفت: به دلیل آن که زمان بندی زیارت اربعین تغییر کرد موفق به اجرای ۱۰۰ درصدی این برنامه نشدیم چرا که مردم در دهه اول صفر زیارت کربلا را در برنامه قرار داده بودند و در این ایام هنوز ایستگاه‌های همدان دایر نشده بود و از سوی دیگر تعداد زیادی از طلبه های تبلیغات اسلامی به کربلا مشرف شده بودند و عملاً دست ما برای بهره‌مندی از ظرفیت طلبه‌ها در همدان بسته ماند.

اجرای برنامه «جاماندگان اربعین» در همدان

وی با بیان اینکه البته این هفته و تا پایان دهه دوم صفر و ایام منتهی به اربعین حسینی این برنامه را اجرا خواهیم کرد، اظهار داشت: در برنامه دیگری با عنوان «جاماندگان اربعین» از ساعت ۹ و نیم صبح روز اربعین تا نماز ظهر  اجتماع عزاداران و هیئت‌های حسینی را در میدان امام(ره) همدان برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه متولی اصلی برگزاری این برنامه شورای هیئات حسینی است، اظهار داشت: در این برنامه هیئت ها و مردم در اجتماع عظیمی در میدان امام خمینی (ره) همدان حاضر می‌شوند و پس از قرائت زیارت اربعین عزاداری و سینه زنی خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه برنامه پیاده روی جاماندگان اربعین نیز از حرم شاهزاده حسین(ع) تا امامزاده عبدالله(ع) برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه با اقامه نماز ظهر در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) به پایان می رسد.

برخی از طلبه های همدان در موکب ها و ایستگاه های مستقر در عراق در حال فعالیت هستند حجت الاسلام نظیری همچنین با تاکید بر اینکه برخی از طلبه های همدان در موکب ها و ایستگاه های مستقر در عراق در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: با انتخاب همدان به عنوان بارانداز و پس کرانه ۷ استان سیاستی در ستاد اربعین استان صورت گرفت که بیشتر سرمایه گذاری های اجرایی برنامه ها در مسیر برگشت زائران اربعین باشد و در همین راستا اقدامات در دست انجام است.

وی همچنین به بازدید از ایستگاه‌های صلواتی پذیرایی از زائران اربعین در استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه شرایط ایستگاه‌ها خوب و مورد قبول است، گفت: در شهرستان کبودراهنگ شرایط خوب و منظم است به طوری که در تمام ایستگاه ها طلبه مستقر شده و کار فرهنگی تبلیغی در حال انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه عمده برنامه ها به مرحله بازگشت زائران موکول شده است، اظهار داشت: از امروز تمامی ایستگاه ها را پوشش می‌دهیم کمااینکه در شهرستان ها شرایط خوب و برنامه ها در حال پیگیری است.

کد خبر 4746032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha