۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۷

مدیرکل اوقاف کرمانشاه:

خدمت‌رسانی موکب‌های اوقاف تا فردا ادامه دارد

خدمت‌رسانی موکب‌های اوقاف تا فردا ادامه دارد

کرمانشاه_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: خدمت رسانی موکب‌های اوقاف در مسیر تردد زوار تا فردا ادامه دارد.

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خدمات رسانی موکب های اوقاف تا چند روز پس از اربعین و در بازگشت زائران حسینی از مرز خسروی ادامه دارد.

وی افزود: ۳ موکب اوقاف از استان کرمانشاه و یک موکب نیز از استان فارس طی این ایام در مسیر تردد زائران حسینی تا مرز خسروی برپا بود و خدمات زیادی را به زائران ارائه کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اسکان و تغذیه زائران به عنوان بخشی از خدمات موکب های اوقاف طی این ایام یاد کرد و گفت: حضور مبلغان در موکب ها و پاسخگویی به سوالات شرعی از دیگر خدمات ما طی این ایام بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور مبلغان در موکب های اوقاف خدمات فرهنگی نیز در کنار مباحث تغذیه و اسکان به زائران حسینی ارائه شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: حداقل ۱۰ مبلغ طی این ایام در موکب های اوقاف حضور داشتند و به مردم خدمات رسانی کردند. اعزام مبلغانی برای موکب های که تقاضای حضور مبلغ داشتند، نیز از دیگر خدمات ما بود.

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: در بحث تغذیه نیز موکب های اوقاف در سه وعده صبحانه، نهار و شام  از زائران حسینی پذیرایی به عمل می آورند و تا چند روز پس از اربعین نیز این خدمات ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از توزیع کتابچه های مخصوص زیارت و بسته های فرهنگی نیز بین زائران حسینی و توسط موکب های اوقاف یاد کرد و گفت: این اقدام از سوی زائران بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی از برگزاری زیارت اربعین برای جاماندگان از همایش بزرگ پیاده روی اربعین نیز طی روز گذشته خبر داد و گفت: این مراسم در بقاع متبرکه شاخص استان چون امامزاده ابراهیم طاقبستان، امامزاده ابراهیم کنگاور، امامزاده باقر بیستون، امامزاده احمد سنقر و بقعه احمد بن اسحاق سرپلذهاب برگزار شد.

این مسئول بیان داشت: در موکب امامزاده باقر بیستون خدمات درمانی و دارویی به زائران ارائه شد. همچنین غرفه خیاطی نیز در این موکب برپا بود که به زائران خدمات رسانی می کرد.

کد خبر 4751083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha