۴ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۵۵

حدودهزارشهردار و مقام محلی کاتالونیا خواستار حق تعیین سرنوشت شدند

حدودهزارشهردار و مقام محلی کاتالونیا خواستار حق تعیین سرنوشت شدند

نزدیک به هزار شهردار و اعضای شوراهای شهر منطقه کاتالونیا در یک گردهمایی از مادرید خواستند تا به این منطقه حق تعیین سرنوشت خود را بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، نزدیک به یک‌هزار شهردار و اعضای شوراهای شهر منطقه کاتالونیای اسپانیا امروز شنبه با تشکیل گردهمایی بزرگی از مادرید خواستند تا به این منطقه حق تعیین سرنوشت خود را بدهد.

شرکت کنندگان که ۸۱۴ نفر از ۹۴۷ مقام محلی این منطقه محسوب می‌شدند، در دفتر مرکزی دولت منطقه‌ای کاتالونیا در شهر بارسلون جمع شدند تا به کیم تورا رئیس دولت محلی کاتالونیا سندی حاوی درخواست‌های آزادی زندانیان سیاسی، حق مذاکره و حق داشتن تعیین سرنوشت که به امضای همۀ آنها رسیده بود را تحویل دهند.

کیم تورا پیش از این بارها از مادرید خواسته بود تا امکان مذاکره با مقامات محلی کاتالونیا را فراهم و همه‌پرسی دومی را در این منطقه برگزار کند.

تجمع شهرداران ساعاتی قبل از آن برگزار شد که که هزاران نفر از جدایی‌طلبان کاتالونیا، راهپیمایی بزرگی را در شهر بارسلون مرکز این منطقه برگزار کنند.

نزدیک به 2 هفته از آغاز دور جدید اعتراضات در کاتالونیای اسپانیا می‌گذرد.

اعتراضات پس از آن شروع شد که ۹ تن از سیاستمداران این منطقه به دلیل نقشی که در برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا در سال ۲۰۱۷ میلادی داشتند از سوی دادگاه مادرید به ۹ تا ۱۳ سال زندان محکوم شدند.

کد خبر 4756803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha