۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۲۶

حناچی:

مشکلات کلان شهرهای جهان مشابه یکدیگر هستند

مشکلات کلان شهرهای جهان مشابه یکدیگر هستند

شهردار تهران گفت: اغلب مشکلات کلان‌شهرهای دنیا شبیه به هم‌ هستند. آلودگی هوا و ترافیک. تغییرات آب و هوایی که جزو مشکلات اصلی زمین است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی که عصر امروز در سالن همایش برج میلاد برگزار شد گفت: مناطق مختلف و متفاوتی در تهران با جاذبه های مختلف وجود دارد. به عنوان مثال در حال حاضر دمای توچال ۱۸ درجه زیر صفر است اما در مناطق جنوبی پایتخت با مناطق گرمی مواجه هستیم. این تنوع اقلیمی در محیط محدود را در کمتر جایی می‌توان مشاهده کرد.

شهردار تهران با بیان این که ما تا دهه ٣٠ در ایران تنها یک کلانشهر داشتیم و امروز با ١۵ کلانشهر یا شهرهایی در آستانه کلانشهر شدن مواجهیم. گفت: در دهه ٣٠ نسبت جمعیت شهری به روستایی کشور را ٣٠ به ٧٠ داشتیم و براساس آخرین سرشماری‌های رسمی، این نسبت کاملا برعکس شده است. این اتفاق با آهنگی کندتر در جهان نیز در حال افتادن است.

او با اشاره به اینکه تهران را اگر بخواهیم با ری در نظر بگیریم، حدود چند هزار سال سابقه دارد عنوان کرد: امروزه جمعیت شهری به طرز قابل ملاحظه ای تفاوت کرده است که در جهان هم به همین منوال پیش رفته است که بسیاری از مشکلات آن شبیه به هم است که از جمله می‌توان به آلودگی هوا و ترافیک اشاره کرد همچنین تغییرات آب و هوایی از آن جمله است.

شهردار تهران با اشاره به برخی مشکلات کلانشهرهای دنیا همچون حاشیه‌نشینی اضافه کرد: بحث انرژی، هوشمند سازی و خیلی از موارد دیگر از جمله مواردی است که در جهان همه با آن مواجه است. جایزه جهانی خشت طلایی را برای افزایش کیفیت شهر به واسطه اجرای خوب در نظر گرفتیم. سال جاری با شعار شهرهای هوشمند، تاب آوری و زیست پذیری این مسابقه را اجرا کردیم.

حناچی اضافه کرد:امیدواریم با نگاه جدیدی که در مدیریت تهران تعقیب می شود این فرصت را برای افزایش کیفیت زندگی در تهران و باقی شهرهای ایران قرار دهیم و همچنین از تجربیات مفید دیگر کشورها نیز بهره ببریم.

شهردار تهران ضمن تشکر از برخی نهادهای بین‌المللی که برای این مسابقه همراهی کردند اضافه کرد: در دوره اول با تعداد معدودی از پروژه‌ها برای شرکت در مسابقه مواجه بودیم در دوره دوم حدود ۲۳۰ پروژه ثبت نام کردند. دوره سوم بیش از ۴۰ کشور ثبت‌نام کردند که ۱۶۴ پروژه داخلی و بیش از ۲۰۰ پروژه از سایر کشورها شرکت کردند.

او در ادامه خاطر نشان شد: در سال جاری حدود ۵۰۰ کاندید داشتیم که ۱۴۰ تن از آنان از داخل کشور بودند که مورد ارزیابی قرار گرفتند.

کد خبر 4761526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha