۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵

کتاب «گمشده دره سبز» منتشر شد

کتاب «گمشده دره سبز» منتشر شد

زنجان- خاطرات محمدعلی کاظمی رزمنده ۱۶ ساله‌ عملیات خیبر در کتاب «گمشده دره سبز» چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از حوزه هنری استان زنجان، کتاب «گمشده دره سبز» خاطرات محمدعلی کاظمی است که توسط دفتر ادبیات و هنر مقاومت انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری چاپ و منتشر شده است.

کتاب «گمشده دره سبز» خاطرات محمدعلی کاظمی رزمنده ۱۶ ساله‌ عملیات خیبر است، که به قلم سیده مریم بازرگانی در ۲۵۴ صفحه و در قطع رقعی توسط دفتر ادبیات و هنر مقاومت انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری چاپ و منتشر شده است.

سیده مریم بازرگانی در خصوص کتاب «گمشده دره سبز» گفت: این کتاب خاطرات محمدعلی کاظمی از روستای سبزدرق از توابع شهرستان سلطانیه است، که در زمان هشت سال جنگ تحمیلی نوجوانی بیش نبودند، که با سن کم و با شور حال نوجوانی در جبهه‌های جنگ حاضر می‌شوند و در اسفند ماه ۶۲ در سن ۱۶ سالگی به مدت ۷ سال در عملیات خیبر به اسارت نیروهای عراقی درمی آیند.

بازرگانی با یادآوری اینکه از پاییز سال ۱۳۹۲ با حضور در کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی و خاطره‌نویسی حوزه هنری زنجان و تهران نوشتن را آغاز کرده است، گفت: نوشتن کتاب «گمشده دره سبز» سال ۹۵ شروع شد و تألیف آن نیز سه سال به طول انجامید.

حوزه هنری استان زنجان با رویکرد تولید آثار فاخر هنری در قالب دفاع مقدس و تاریخ شفاهی و با نگرش و رویکردی فرهنگی و مذهبی چند سالی است که با فراهم سازی فضا و بستر مناسب برای نویسندگان و خاطره‌نویسان جوان استان طرح جمع‌آوری خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را آغاز کرده است.

کد خبر 4765397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha