۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۳۳

امام جمعه بوشهر:

ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر یک حرکت انقلابی است

ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر یک حرکت انقلابی است

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر یک حرکت انقلابی و پاسخی به بدعهدی آمریکا و اروپایی‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر یکشنبه در مراسم آغاز بتن‌ریزی راکتور دوم نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه انرژی هسته‌ای از علوم و فناوری‌های راهبردی در سطح جهان است خاطرنشان کرد: انرژی هسته‌ای و دست‌یابی به دانش و فناوری آن باعث اقتدار و پیشرفت کشور می‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در حوزه هسته‌های شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در کشور هستیم، اضافه کرد: یکی از بخش‌های مهمی در حوزه پیشرفت‌های هسته‌ای ایجاد رآکتورها و تولید برق است.

نقش مهم بوشهر در تولید برق هسته‌ای

وی بیان کرد: استان بوشهر سال‌ها است که در زمینه تولید برق هسته‌ای دارای وضعیت مطلوبی است و با ساخت رآکتورهای جید هسته‌ای میزان تولید برق هسته‌ای در بوشهر سه برابر خواهد شد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت واحد دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر ادامه داد: ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر پاسخ محکمی برای آمریکا و اروپا است که به تعهد خود وفادار نیستند.

وی ساخت واحدها جدیدی نیروگاه اتمی بوشهر را حرکتی انقلابی دانست و افزود: کشورهای اروپایی به دلیل عدم استقلال به تعهدات خود در برجام عمل نکردند و ایران همه تعهدات خود را انجام دارد ولی طرف مقابل بدعهدی کرد.

کد خبر 4768521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha