۳۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸

با پذیرش ۹۰ مقاله؛

دومین کنگره سراسری موج سوم درمان های رفتاری در کاشان آغاز شد

دومین کنگره سراسری موج سوم درمان های رفتاری در کاشان آغاز شد

کاشان - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آغاز دومین کنگره سراسری موج سوم درمان های رفتاری با پذیرش ۹۰ مقاله از سراسر کشور در کاشان خبر داد.

سیدعلیرضا مروجی در گفت و گو با مهر با بیان اینکه کنگره سراسری موج سوم درمان های رفتاری بعد از سال ۹۴ برای دومین بار در کاشان برگزار می شود، اظهار داشت: این کنگره در راستای ارتقای سلامت روان و پرداختن به مقوله های سبک زندگی و افزایش مهارتهای زندگی برگزار می شود.

افزایش امید به زندگی در جامعه ایرانی از اهداف برگزاری کنگره

وی یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره را افزایش امید به زندگی در جامعه ایرانی دانست و ابراز داشت: امید به زندگی در کشور از ۵۰ سال به ۷۰ سال افزایش یافته و اگر بتوانیم مرگ و میرهای زودرس را کاهش دهیم می توان امید به زندگی را در کشور به بالای ۸۰ سال ارتقا داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه مزیت عمده در روش های موج سوم رفتارگرایی در مقایسه با سایر روش های روان درمانی، تاکید بر  حذف علائم و درمان بیماری ها نیست، تصریح کرد: نقش اصلی در این نوع از درمان ها شامل غنی سازی زندگی به خصوص در حیطه فرزندپروری، ارتقا سلامت خانواده، درمان درد مزمن، مشکلات بین فردی، اجتماعی و روان شناختی و همچنین در درمان بیماری های روان تنی نظیر سرطان، سردرد و میگرن و غیره اسن.

سخنرانی بنیانگذار رویکرد پذیرش مبتنی بر تعهد از طریق ویدئو کنفرانس

وی از سخنرانی استیون هیز بنیانگذار رویکرد پذیرش مبتنی بر تعهد از طریق ویدئو کنفرانس در دومین کنگره کشوری موج سوم درمان های رفتاری خبر داد و بیان داشت: دبیرخانه این کنگره ۱۶۳ مقاله دریافت کرده است که ۹۰ مقاله برای حضور در این کنگره پذیرفته شده است.

مروجی افزود: از بین مقالات پذیرفته شده ۱۸ مقاله در قالب سخنرانی و ۷۲ مقاله در قالب پوستر در مدت زمان برگزاری این کنگره و در سه بخش روان پزشکی، اختلال های روان تنی و کودک و خانواده ارائه می شود.

وی همچنین با اشاره به ایجاد گروه روانشناسی بالینی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال ۱۳۹۱، اظهار داشت:  چاپ بیش از ۱۳۰ مقاله علمی - پژوهشی، ISI، SCOPUSو PUBMED، برگزاری ۸۰ کارگاه آموزشی مدل های درمانی موج سوم کشوری و شش قبولی در کنکور دکترای تخصصی سال ۹۸ از جمله موفقیت های گروه روانشناسی بالینی این دانشگاه  است.

کد خبر 4777108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha